کتاب عکس «کاظم اخوان» از عکاسان پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس دوشنبه ۱۷مرداد توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح رونمایی شد.

کتاب عکس کاظم اخوان رونمایی شد/معرفی یک قهرمان واقعی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، کتاب عکس «کاظم اخوان» از عکاسان پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس امروز دوشنبه ۱۷ مردادماه با حضور جمعی از فرماندهان و مدیران لشکری توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح رونمایی شد.

در این مراسم سرتیپ پاسدار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، سردار مقواساز معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و جمعی از عکاسان پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند.

سردار معروفی در ابتدای این مراسم یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروزی را گفتمان مقاومت دانست و گفت: کتاب حقیقتی برای آیندگان و جاویدان برای نسل‌های آینده است. این تبادل اطلاعات به آینده را می‌توان به شیوه‌های مختلف به نسل‌های آینده رساند که عکس یکی از مهمترین آنهاست. مستند سازی برای تاریخ دفاع مقدس را باید به صورت جدی دنبال کرد زیرا در این راه و این نبرد و صحنه نابرابر انسان‌های شریفی برای بقای دین خدا، تمامیت ارضی و الگوسازی انقلاب و دفاع مقدس جانشان را فدا کردند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان این نکته که انقلاب ما مرهون زحمات شهدا، ایثارگران و هنرمندان حوزه عکس و خبرنگاران است افزود: جنگ به خودی خود سختی آور است و تلفات هم دارد اما چه اتفاقی افتاد که این جنگ تبدیل به دفاع مقدس شد؟ رزمندگان علاوه بر مجاهدت همراه با توکل و توسل خالصانه داشتند به وعده الهی باور قلبی داشتند و امروزه هرجا نتوانستیم به خواسته‌هایمان برسیم دلیلش نبود چنین اعتقادی راسخی بوده است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه بارها و بارها در دوران دفاع مقدس شاهد مجاهدت‌های خبرنگاران و عکاسان بوده افزود: روحیه عکاسان دفاع مقدس هم همانند روحیه رزمندگان آن دوران بود و چه بسا سختی کار این عزیزان همزمانی نبرد با ثبت تصویری از اتفاقات بود، آن چنان که همچون کاظم اخوان‌ها در دستی اسلحه داشتند و به هنگام ضرورت نبردی جانانه می‌کردند و در وقت خودش حتی با وجود جراحات جنگی، به ثبت هنرمندانه حوادث می‌پرداختند.

وی گفت: جز ظهر عاشورا کجای تاریخ را سراغ داریم که برای جان دادن در راه خدا از هم سبقت بگیرند؟ و با این نگاه امثال کاظم اخوان از هر حیث قهرمان واقعی است اگر با روحیه دفاع مقدس باشیم و با هر نگاهی به ماجرا نگاه کنیم چه خداوند، دفاع مقدس، انقلاب، میهن پرستی و … قطعاً کاظم اخوان یک قهرمان واقعی است.

در ادامه این برنامه محمد حسین حیدری مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس کاظم اخوان را یک هنرمند تراز واقعی دانست و گفت: در همان ۲ سالی که کاظم اخوان شروع به عکاسی کردند تا زمانی که به اسارت رژیم صهیونیستی در آمد فریم‌هایی از آن به یادگار مانده است که نشان از تراز و درجه این هنرمند است. در هر جای دنیا اگر هنرمندی مانند کاظم اخوان داشتند قطعاً از او یک قهرمان ملی می‌ساختند. چیزی که مهم است نگهداری درست از آثار این هنرمندان به نام است تا بتوان این پیام را به نسل آینده منتقل کرد که الحمدالله در این مدت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در این عرصه تلاش شایانی کرده و گنجینه‌ای از آثار این هنرمندان را به صورت کاملاً تخصصی و اصولی نگهداری و آرشیو نموده است.

در پایان این مراسم نیز از کتاب عکس کاظم اخوان با حضور سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج، سردار مقوا ساز معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج، سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، محمد حسین حیدری مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و برخی از دوستان، همرزمان و اقوام این هنرمند رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.