نامزد مستقل سنای آمریکا می‌گوید که حمایت از قطع کمک مالی این کشور به اوکراین، میان قانونگذاران و همچنین مردم آمریکا روبه افزایش است.

افزایش حمایت قانونگذاران و مردم آمریکا از توقف کمک به اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دایان ساره، نامزد مستقل سنای آمریکا از ایالت نیویورک از افزایش حمایت مردم و قانونگذاران آمریکایی از قطع کمک مالی به اوکراین خبر داده است.

وی درباره این مساله گفت: باید بگویم که داستان در حال تغییر است. معتقدم که حمایت از پایان تامین بودجه، عملا رو به‌ افزایش بوده و این مساله بین اکثریت مردم آمریکا، مشترک است.

قانونگذاری آمریکایی یادآور شد که رای‌گیری اخیر در سنا درباره انتصاب یک بازرس کل برای کمک‌های ارسالی به اوکراین نیز مؤید همین امر است.

وی افزود: به این نتیجه رسیدم که اوضاع در حال تغییر است. مارجوری تیلور گرین (نماینده جمهوری‌خواه) لایحه‌ای را مطرح کرد مبنی بر اینکه باید تامین بودجه را متوقف کنیم و فکر می‌کنم که ۸۹ نفر در مجلس نمایندگان به آن رای دادند. شاید بگویید خب این رقم کمتر از ۲۵ درصد است چون مجلس ۴۳۵ عضو دارد اما ۸۹ رای به مراتب بیشتر از ۲ یا سه رای است.

ساره همچنین در پاسخ به اینکه چرا بسیاری از قانونگذاران آمریکایی قویا از تسلیح اوکراین حمایت می‌کنند، گفت: فکر می‌کنم تعداد زیادی از آنها هیچ اطلاعی ندارند. یکی از اعضای مشهور کنگره که در همین نیویورک هم هست، حتی نمی‌‎دانست که دونتسک کجاست!

وی تاکید کرد: جنگ اوکراین و تسلیح اوکراین باید متوقف شود. رژیمش فاسدترین در تمام دنیا است. اسلحه‌ها به دست کارتل‌های مکزیکی مواد مخدر می‌افتد. در مرز آمریکا با بحران وحشتناکی روبه‌رو هستیم که بخشی از آن به این دلیل است که از کارتل‌های مواد مخدر در سراسر جهان حمایت می‌کنیم!

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم همه اینها جزئی از یک کل باشد و اگر تامین بودجه اوکراین را متوقف کنیم، گامی بزرگ در راستای پاکسازی فساد گسترده در سیاست خارجی‌مان برداشته‌ایم.

وی، باور به پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه را «خیالی» خواند و با اشاره به اینکه آمریکا باید «از رویابافی دست بردارد» تاکید کرد: اوکراین صرفا برای جنگی نیابتی با هدف از بین بردن روسیه، مورد استفاده قرار گرفته است.

نتایج یک نظرسنجی که هفته گذشته انجام شد، نشان می‌دهد که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با صدور مجوز تامین کمک بیشتر برای اوکراین از سوی کنگره، مخالف و ۴۵ درصد موافقند.

آمریکا از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۷۵ میلیارد دلار در قالب کمک‌های مختلف (مالی و نظامی) برای کی‌یف فراهم آورده است. بخش عمده یا حدود ۵۰ میلیارد دلار این کمک‌ها در قالب سلاح و تجهیزات و ادوات جنگی به این کشور ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.