مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از راه اندازی چهار هنرستان مهارت در استان یزد خبر داد.

۴ هنرستان مهارت در استان یزد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدکاظم رحیمی‌نژاد در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش بهاباد با اشاره به اینکه سرمایه انسانی مهمترین عامل توسعه و پیشرفت هر کشوری است، گفت: آموزش و پرورش از ارکان اصلی پرورش، تامین و توسعه منابع و سرمایه انسانی است و همه مسئولان نظام توجه ویژه ای به ارتقای وضعیت آموزش و پرورش دارند.

محمد کاظم رحیمی‌نژاد افزود: آموزش و پرورش نهادی اجتماعی و فرهنگی بوده و معلمان دارای منزلت اجتماعی و پایگاه مناسبی در جامعه هستند بنابراین از این سرمایه باید بیشترین بهره را برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به جایگاه و اهمیت بی‌بدیل آموزش و پرورش در شکل‌دهی رفتاری، اخلاقی و فکری افراد جامعه، بر لزوم تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش تاکید کرد .

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه اجرایی فرایند محور، نتیجه محور و مردمی است و مدیریت آن از نوع مدیریت بر دل‌ها است و از این لحاظ با مدیریت دیگر دستگاه‌ها متفاوت و از حساسیت ویژه‌ای برخورد است.

رحیمی‌نژاد ادامه داد: معلمان و دبیران آموزش و پرورش با تربیت روح انسان‌ها سر و کار دارند و باید آن را به طور صحیح با معیارهای اخلاقی و اسلامی آموزش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه بندی شهرستان‌های استان یزد بر اساس معدل امتحانات نهایی ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: شهرستان بهاباد بعد از ناحیه یک یزد و میبد، رتبه سوم را در استان به خود اختصاص داده که تمام اینها مرهون زحمات همکاران و معلمان است.

رحیمی‌نژاد همچنین از راه اندازی چهار هنرستان مهارت و کارآموزی درسطح استان یزد خبر داد و با اشاره به اینکه پرورش نیروی فنی آماده به کار، مهمترین هدف راه اندازی هنرستان ‌های مهارت است، افزود: در سال جاری چهار هنرستان جوارکارخانه‌ای با عنوان مهارت آموزی در استان یزد راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی هنرستان‌های مهارت باعث می‌شود تا دانش آموزان از همان بدو تحصیل در کنار دانشی که فرا می‌گیرند، با مهارت آموزی در محیط‌های فنی، مشغول به کار شوند، افزود: به زودی هنرستان شبانه روزی چادرملوی اردکان هم آغاز به کار خواهد کرد.

در این مراسم از خدمات حسن رزاقی قدردانی و علیرضا قطب الدینی به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش بهاباد معرفی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.