۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 903726

تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین با شکایت شهرداری همدان باید با منفی پنج امتیاز به استقبال هفته دوم لیگ برتر برود و شاید تا پس از فیفادی و هفته پنجم به امتیاز صفر یا بالاتر از آن نرسد.

امتیاز شاگردان سعید دقیقی مثبت‌بِشو نیست!

به گزارش قدس آنلاین، تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و شمس‌آذر قزوین از ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته _چهارشنبه هجدهم مردادماه_ در چارچوب هفته نخست بیست‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک دو تیم خاتمه یافت.

شمس‌آذر قزوین در شرایطی با این تساوی نخسjین امتیاز تاریخ باشگاه خود در سطح اول فوتبال ایران را دشت کرد که امتیاز شاگردان سعید دقیقی با این یک‌امتیاز از منفی سه به منفی دو کاهش پیدا کرد؛ دلیل آن‌هم شکایت باشگاه سایپا از شمس‌آذر قزوین به‌علت استفاده از بازیکن غیرمجاز در ترکیب خود در لیگ دسته‌اول بود.

شکایت باشگاه سایپا سایر باشگاه‌های دسته‌اولی را هم به این اقدام ترغیب کرد و پس از شکات شهرداری همدان از قزوینی‌ها، کمیته انضباطی رای خود را درمورد شکایت یک باشگاه دسته‌اولی دیگر از شمس‌آذر قزوین به‌شرح زیر صادر کرد:

" در خصوص شکایت باشگاه شهرداری همدان علیه باشگاه شمس‌آذر قزوین مبنی‌بر استفاده از بازیکن غیر مجاز به نام سید مجتبی حسینی در بازی دو تیم از سری مسابقات لیگ دسته‌اول در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با این توضیح که از طریق جعل و تزویر و استفاده از سند مجعول نامبرده به‌عنوان بازیکن مجاز معرفی و در مسابقات شرکت کرده است، باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و بنا به جهات و دلایل مندرج در دادنامه سابق‌ال صدور، این کمیته پیرامون شکایت باشگاه سایپا که به موجب دادنامه شماره ۱۲۳ مورخ ۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ دو حالت قطعیت در آمده است، غیر مجاز بودن استفاده از بازیکن سیدمجتبی حسینی در بازی با شهرداری همدان محرز و مسلم تشخیص و بر همین اساس حکم بر دو جلسه محرومیت بازیکن مذکور از همراهی تیم و پرداخت مبلغ ۲۶۰ میلیون ریال جریمه‌نقدی محکوم شد.

همچنین باشگاه شمس‌آذر قزوین به پرداخت ۵۱۰ میلیون ریال جریمه‌نقدی و کسر سه امتیاز بابت این بازی در مسابقات لیگ برتر فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ محکوم شد.

در ادامه این رای آمده است: در خصوص شکایت باشگاه شهرداری همدان و همچنین باشگاه‌های چوکای تالش، ون‌پارس اصفهان و چادرملو اردکان علیه باشگاه شمس‌آذر قزوین و سیدمجتبی حسینی مبنی‌بر جعل و استفاده از سند مجعول نیز با عنایت به صدور حکم محکومیت علیه اشخاص مورد شکایت طی دادنامه سابق‌الصدور این کمیته به شماره ۳۸۲۱ و شمولیت اعتبار مختومه نسبت به این قسمت از شکایت و همچنین راجع به شکایت باشگاه‌های ون‌پارس اصفهان، چادرملو اردکان و چوکای تالش از حیث استفاده از بازیکن غیر مجاز نیز به‌لحاظ اعلام انصراف باشگاه‌های شاکی مذکور از شکایت خود در مجموع مستند به ماده ۲۵ مقررات انضباطی قرار توقف رسیدگی صادر می‌شود.

رأی صادره نسبت به محرومیت و کسر امتیاز قابل اجرا بوده و ظرف مهلت هفت روز از تاریخ ابلاغ تماماً قابل اعتراض نزد کمیته استیناف است."

بدین ترتیب تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین هم‌اکنون باوجود کسب یک امتیاز در بازی با استقلال خوزستان در هفته اول لیگ برتر، باید با پنج امتیاز منفی کار خود را در این رقابت‌ها ادامه بدهد و جالب‌تر اینکه امتیازهایی که در ادامه لیگ کسب خواهد کرد فعلاً حقیقی نخواهد بود چرا که باید ابتدا پنج امتیاز منفی را از مقابل نام خود از بین ببرد و سپس به امتیاز واقعی در لیگ برتر دست پیدا کند.

چنانچه باشگاه‌های دیگر از لیگ دسته‌اول طی هفته‌های آتی بخواهند نسبت به شکایت علیه شمس‌آذر اقدام کنند و کمیته انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال رای‌هایی مشابه با دو دادخواست قبلی صادر کند، شاگردان سعید دقیقی باید در حسرت رسیدن به امتیاز صفر در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر باقی بمانند.

حتی اگر دیگر باشگاهی چنین اقدامی انجام ندهد، شمس‌آذر قزوین باید صرف‌نظر از باخت‌های احتمالی، دو تساوی و یک برد یا اینکه دو برد و یک تساوی ثبت کند تا امتیاز منفی پنج شاگردان سعید دقیقی در جدول رده‌بندی فصل بیست‌وسوم لیگ برتر از منفی گذر کرده تا به صفر و یا یک‌امتیاز برسد. مسئله‌ای که باوجود جو نه‌چندان جالب در حوالی این باشگاه قزوینی به دشواری اتفاق خواهد افتاد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.