وزیر امور خارجه در جمع ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر توجه به موضوع ایرانیان خارج از کشور گفت: آقای رئیسی بر تقویت پیوند جامعه ایرانیان خارج از کشور با سرزمین مادری تأکید دارد.

تأکید رئیسی بر تقویت پیوند جامعه ایرانیان خارج از کشور با سرزمین مادری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای انجام سفر رسمی دوجانبه و شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا به سر می‌برد، در جمع ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت:‌ آقای رئیسی ارتباط عمیقی با بحث ایرانیان خارج از کشور دارد و ما هر چه تلاش می‌کنیم می‌گویند باید بیشتر کار کرد و پیوند جامعه ایرانیان خارج از کشور با سرزمین مادری را تقویت کرد. کارهایی در این مدت انجام شده است از جمله اینکه در سایت وزارت خارجه ارتباط مستقیم با وزیر خارجه را داشته باشیم. 

وزیر خارجه بیان کرد: سامانه پرسمان تردد را ایجاد کرده‌ایم. این سامانه اطمینان را به ایرانیان خارج از کشور می‌دهد که می‌توانید برگردید.

امیرعبداللهیان گفت: یکی از مشکلات ایرانیان خارج از کشور بحث سربازی فرزندانشان است. مراحل تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در دولت گذشت و به مجلس رفت و آقای قالیباف هم قول داد که قبل از آنکه مجلس وارد رقابت‌های انتخاباتی شود، این قانون تصویب شود که از جمله موضوعاتی که در آن به آن توجه داریم بحث ایرانیان دوتابعیتی و بحث سربازی ایرانیان خارج از کشور است، البته با درک ملاحظاتی که سازمان نظام وظیفه دارد. 

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.