نماینده مردم شهرستان های کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون ۲۵ درصد فعالیت های آموزشی کشور مربوط به مهارت آموزی است، گفت : این سهم متناسب با نیازهای جامعه نیست.

نماینده مجلس: سهم مهارت آموزی کشور متناسب با نیازهای جامعه نیست

به گزارش قدس آنلاین،"علیرضا عباسی "روز جمعه در آیین پایانی دومین دوره مسابقات ملی مهارت آموزی کارگران کشور که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش و فنی و حرفه ای مستقر در کرج برگزار شد، افزود: طبق بررسی ها تنها ۱۰ درصد دانش آموختگان مراکز آموزش عالی کشور متناسب با رشته های تحصیلی خود مشغول به کار هستند که ضرورت دارد تا در سیستم آموزشی کشور تغییراتی به وجود آید.

وی ادامه داد: این بررسی ها نشان می دهد ۴۵ درصد دانش آموختگان در رشته های غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند و ۴۵ درصد دیگر شغل لازم ندارند.

عباسی گفت: امروز در کشورهای پیشرفته جهان سهم آموزش های مهارتی ۷۰ درصد و سایر آموزش ها ۳۰ درصد است که باید تدابیر اتخاذ کنیم و نوجوانان و جوانان کشور را به سمت مهارت آموزی ترغیب نماییم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، تربیت نیروی انسانی ماهر در اولویت قرار گیرد ضمن آنکه استفاده از فناوری در تولید باید توام با بهره وری از نیروی انسانی ماهر باشد.

وی تاکید کرد: هدفمند کردن آموزش ها ضمن جلوگیری از هدر رفت هزینه ها در بخش آموزش ، بهره روی از سرمایه انسانی را بالا خواهد برد و میزان بیکاری را نیز تقلیل می دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.