معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی تونل دوم حیران و راه‌های طرفین خبر داد.

پیشرفت فیزیکی تونل دوم حیران به  ۵۰ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، علی یوسف‌زاده اظهار کرد : به منظور تسریع در عملیات اجرایی تونل دوم حیران، ادامه کار به پیمانکار جدید واگذار شده تا طرح در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

وی افزود: هم اکنون ۴۱۰ متر از داخل تونل، ۱۲۰متر عملیات بتن ریزی فونداسیون قسمت پاشنه‌های ۲ طرف تونل و ۱۵۰ متر عایق‌های حفاظتی داخل تونل اجرا شده و عملیات لاینینگ(روکش لاستیکی) داخل تونل هم در روز های آینده آغاز خواهد شد.

یوسف زاده با اشاره به اهمیت احداث تونل دوم حیران و راه‌های طرفین افزود: جاده اردبیل - آستارا یکی از جاده‌های شریانی پرتردد استان است که احداث تونل حیران در این مسیر، گلوگاه اتصال استان اردبیل به تهران و استان‌های شمالی و شرقی کشور محسوب می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه احداث تونل دوم حیران موجب کاهش ترافیک و کاهش زمان سفر و تسهیل تردد در مسیر اردبیل-آستارا خواهد شد افزود: تکمیل تونل دوم حیران نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است که برای تامین آن تلاش می‌شود .

یوسف زاده اظهار کرد: طرح تونل شمالی حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا در دست اجرا است و پیش‌بینی شده تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این تونل ضمن کاهش قابل توجه ترافیک در مسیر اردبیل- آستارا و بالعکس، صرفه جویی زیادی از وقت و سوخت محقق خواهد شد و ایمنی تردد هم در این مسیر افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.