۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 904171

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۱ سنت معادل ۰.۴۷ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۸۱ سنت رسید.

افزایش بی‌سابقه قیمت نفت در بازار جهانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی در مورد افزایش تقاضای جهانی و کاهش عرضه، قیمت نفت را افزایش داده است. نفت هفتمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند که از ۲۰۲۲ بی‌سابقه است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۱ سنت معادل ۰.۴۷ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۸۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۵ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۱۹ سنت معامله می‌شود.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده تقاضای جهانی برای نفت در ماه ژوئن به رکورد ۱۰۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد و احتمالاً یک رکورد جدید هم در ماه جاری میلادی ثبت می‌کند.

این آژانس اعلام کرد کاهش تولید عربستان و روسیه ذخایر جهانی نفت را در ادامه سال جاری میلادی کاهش داده و باعث بالاتر رفتن قیمت آن می‌شود.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک در روز پنجشنبه اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت ۲.۴۴ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۳ افزایش پیدا می‌کند.

همچنین اطلاعات اقتصادی آمریکا که در پایان هفته گذشته منتشر شد حساسیت بازار را افزایش داده و احتمال پایان روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بالا برده است.

تحلیلگران عقیده دارند کاهش عرضه و بهبود دورنمای اقتصاد خوش‌بینی بیشتری در میان سرمایه‌گذاران به وجود آورده است. قیمت نفت برنت و نفت آمریکا در روز پنجشنبه به بالاترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی رسید.

آخرین باری که نفت برنت ۷ هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کرده بود، مربوط به ژانویه و فوریه ۲۰۲۲ می‌شود، یعنی قبل از حمله روسیه به اوکراین.

تعداد چاه‌های فعال نفت آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند بعد از ۸ هفته پیاپی کاهش، در این هفته روی ۵۲۵ حلقه ثابت مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.