۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 904315

گروه INES هشدار داد، در صورتی که دمای هوا در فصل زمستان پیش رو کاهش قابل توجهی داشته باشد، ذخایر گازی آلمان تا ژانویه سال ۲۰۲۴ تمام خواهد شد.

آلمان همچنان در معرض خطر کمبود گاز

‌به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، گروه INES که شامل اپراتورهای ذخیره‌سازی گاز می‌شوند، اعلام کرده در صورتی که زیرساخت‌های گازی آلمان تقویت نشوند، این کشور در سال‌های آینده با کمبود گاز مواجه خواهد شد.

بنا به اعلام این گروه، آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا در طول فصل زمستان و با کم شدن میزان ذخایر گازی با کمبود این حامل انرژی مواجه می‌شود.

گروه INES اعلام کرده که اگرچه میزان ذخایر گازی آلمان در حال افزایش است، اما با سرد شدن هوا در فصل زمستان و به اصطلاح روبرو شدن این کشور با یک زمستان سرد، آلمان با خطر کمبود انرژی مواجه خواهد شد.

آلمان همچنان در معرض خطر کمبود گاز

سباستین بلشک، مدیر INES، می‌گوید: خطر کمبود گاز در فصل زمستان و زمانی که دما پایین می‌آید، همچنان پا برجاست و تا فصل زمستان سال ۲۰۲۷-۲۰۲۶ ادامه پیدا خواهد کرد، مگر آنکه اقداماتی در راستای تقویت زیرساخت‌های گازی آلمان در دستورکار قرار گیرد.

بنا به اعلام INES در صورتی که در فصل زمستان پیش رو شاهد پایین آمدن شدید دما باشیم، تا ژانویه سال ۲۰۲۴ ذخایر گازی آلمان تمام خواهد شد.

این گروه می‌گوید: راهکار جلوگیری از وقوع بحران نصب ترمینال‌های بیشتر گاز LNG، ایجاد ظرفیت بیشتر برای ذخیره‌سازی گاز و لوله‌کشی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.