معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر از عملیاتی و اجرایی شدن سه طرح و اقدام مهم این صندوق در ادامه استمرار فعالیت ها و مغتنم شمردن فرصت خدمت گزاری در راستای حمایت و پشتیبانی از اعضا و هنرمندان در استان ها به ویژه مناطق کم برخوردار خبر داد.

حمایت میدانی و تکریم هنرمندان دستورکار جدی صندوق اعتباری هنر

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد طایفه حیدری گفت: با عنایت به برنامه ریزی و پیش بینی های درنظرگرفته شده، حمایت میدانی گسترده همراه با تکریم و نکوداشت هنرمندان سراسر کشور، ارائه تسهیلات ویژه به مناطق کم برخوردار و اجرای طرح میلاد مفاخر استانی از جمله اقدامات مهم و اولویتی در دستور کار صندوق اعتبار هنر است که از تیرماه ۱۴۰۲ اجرایی و عملیاتی شده و تا پایان سال جاری نیز به فضل الهی با جدیت و قوت ادامه خواهد داشت.

وی با تشریح جزئیات اقدامات مد نظر صندوق اعتباری هنر در سال جاری، نکوداشت نامداران در استان محل زیست، تفویض اختیار صندوق هنر به استان ها ، سفرهای استانی و برگزاری کارگاه های آموزشی به عنوان سه کار و اقدام این صندوق در راستای حمایت از اعضا و هنرمندان به ویژه در استان ها و مناطق کم برخوردار عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است تا صمن افزایش سطح تماس چهره به چهره و تعامل با هنرمندان، تجربیات و استعدادهای افراد ویژه در استان ها را شناسایی کرده و متناسب با شرایط، اقلیم و جنبه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر استان تصمیمات لازم اتخاذ و کاربردی شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتبار هنر با اشاره به اعطای بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در سال ۱۴۰۱، از واگذاری مدیریت توزیع و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ها خبر داد و افزود: با موافقت مدیر عامل محترم صندوق اعتباری هنر از خرداد ماه سال جاری و به منظور پر رنگ ترشدن نقش و مسئولیت حوزه های ذی صلاح، هر نوع تصمیم گیری در مورد نحوه اعطای تسهیلات به اعضای صندوق به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور تفویض اختیار شده است.طایفه حیدری با اشاره به ابلاغ میزان اعتبارات تخصیص یافته به تمامی استان هاو موضوع واگذاری مدیریت توزیع و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ها، تصریح کرد: معتقدیم این تصمیم کمک شایانی به هدفمندی و کیفی سازی توزیع تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت می کند. همچنین نظارت ادارات کل بر رفتار مالی وام گیرندگان، تاثیر مستقیم بر افزایش اعتبارات استانی خواهد داشت.

عدالت فرهنگی و تمرکززدایی

حیدری با اشاره به عملکرد صندوق اعتباری هنر در حوزه محرومیت زدایی و توسعه عدالت فرهنگی گفت: صندوق اعتباری هنر توجه ویژه ای به مقوله نهادینه شدن عدالت فرهنگی و موضوع تمرکززدایی دارد. براین اساس در خصوص استان های کم برخوردار علاوه بر تخصیص اعتبار متعارف که بر اساس ضریب نفوذ تعداد اعضای هر استان به کل کشور تعیین شده است، اعتبار ویژه ای برای مناطق کم برخوردار تخصیص یافته است.

وی در ادامه به سفرهای استانی صندوق به سراسر کشور پرداخت و افزود: دیدارهای چهره به چهره با اصحاب فرهنگ و هنر استان ها، بررسی مشکلات موجود در روند ارائه خدمات صندوق در استان، شناسایی هنرمندان مستعد و گمنام، برگزاری نشست های گروهی و انفرادی با هنرمندان، شنیدن نقدهاو مشکلات موجود، تبادل تجربیات، اخذ پیشنهاد های سازنده، از جمله اهدافی است که طی این سفرها دنبال شده و خواهد شد.

حیدری در ادامه تصریح کرد: مناطق کم برخوردار از اولویت های نخست هیئت اعزامی صندوق هنر است.

به گفته وی، نقش ادارات کل استانی در دستیابی به اهداف سفرها بسیار حائز اهمیت است. براین اساس به منظور دست یابی به بالاترین بهره وری برنامه ریزی مشترک با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان داریم.

معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درادامه سخنان خود به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مدیران کارشناسان استانی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای انجمن های فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهار داشت: طی سفرهای استانی کارگاه های آموزشی ویژه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و روسای صنوف و انجمن های فرهنگی و هنری، کارشناسان و دست اندرکاران در مراکز استانی نیز کلید خورده و در حال برگزاری است .

وی هدف از برگزاری دوره های آموزشی را رفع ابهامات به منظور هماهنگی در ارائه خدمات به اعضا، آشنایی مدیران استانی با قوانین و مقررات صندوق اعتباری هنر و بیان رویکردها و سیاست های نوین صندوق، تبادل آرا ونظرات بیان کرد و افزود: طبق بررسی های انجام شده برگزاری کارگاه های آموزشی نقش بسیارموثری در همسان سازی اطلاعات خادمان فرهنگ و هنر کشور خواهد داشت که نتیجه آن ارتقای کیفیت خدمات رسانی برای گروه های هدف صندوق خواهد بود.

اجرای طرح میلاد در استان ها

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر به طرح جدید این صندوق در بزرگداشت مفاخر استانی و ملی در استان های محل زیست آنان اشاره داشت و افزود: براساس این طرح سعی بر آن است که با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهانه گرامیداشت و اعلام شادباش روز تولد افراد و هنرمندان شاخص که دارای جایگاه ویژه در حوزه های مختلف هنری هستند به نحوی شایسته تجلیل و قدردانی به عمل آید.

طایفه حیدری در ادامه با اشاره به اینکه صندوق اعتباری هنر با عنایت به سیاستگذاری و افق های ترسیم شده خود در راستای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر مورد تأکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی، تلاش کرده تا با برگزاری آئین نکوداشت ضمن ارج نهادن به تلاش ها و مجاهدت فرهنگی و هنری آن دسته از نامداران، هنرمندان و فعالان فرهنگی هنری که در جغرافیای منطقه محل زیست خود از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، تجلیلی در خور شأن آنها نیز بعمل آورد. بدین منظور دومین آئین نکوداشت هنرمندان طرح “میلاد مفاخر" از مجموعه اقدامات ذیل “هفت بحر هنر" در استان گیلان همراه با زادروز جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این خطه از کشور با حضور مسئولان صندوق اعتباری هنر، هنرمندان و جمعی از مدیران محلی، ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲- در تالار مرکزی شهر رشت برگزار و جمع کثیری از نامداران استان گیلان تجلیل و تکریم شدند.

از تهران تا سیستان و بلوچستان

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر در بخش پایانی سخنان خود به سفر اخیر هیات اعزامی این صندوق به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سیاست نهادینه کردن عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی و ادامه اجرای وظایف و افق های ترسیم شده صندوق اعتباری هنر درجهت رسیدگی و اهتمام ویژه به هنرمندان استانی همچنین بررسی مسائل و مشکلات آنها به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، سفرهای استانی برنامه ریزی و در حال انجام است.

طایفه حیدری ادامه داد: با سفر به استان سیستان و بلوچستان تلاش شد تا با برگزاری نشست و کارگاه های آموزشی، درکنار مسائل جاری، اعضا و هنرمندان را با معرفی و تبیین نحوه ارائه خدمات و تسهیلات صندوق هنر در سرفصل های مختلف آشنا کرده و علاوه براین از آسیب ها و برخی خطرات احتمالی نداشتن برخی بیمه ها در آینده نیز آنه ا را آگاه کنیم.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.