تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ویژگی‌های مثبت مجتمع حضرت مهدی(عج)، گفت: این مجتمع می‌تواند به الگوی تربیتی و آموزشی در کشور تبدیل شود.

بازدید تولیت آستان قدس رضوی از مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) مشهد + عکس‌ها
عکس‌ها: محمدجواد مشهدی/ آستان‌نیوز

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در بازدید از پروژه بزرگ مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) مشهد، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران، مهندسان و کادر فنی مشغول در این پروژه، اظهار کرد: مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) مجموعه‌ای باشکوه و بامعنویت است که با نیتی پاک، خالص و با اهداف خداپسندانه در حال تأسیس است.

وی افزود: طرح این مجتمع مدلی جامع است؛ به این معنا که تنها یک مدرسه صرف نیست بلکه مجموعه‌ای است که منطقه را نیز شامل می‌شود و می‌تواند به لحاظ تبلیغی، فرهنگی و تربیتی منطقه را زیر پوشش قرار دهد.

تولیت آستان قدس رضوی با قدردانی از برنامه کامل و نگاه جامع حاکم بر این مجتمع از تأسیس تا دستور کار آموزشی و تربیتی، ابراز کرد: مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) می‌تواند برای دیگر مدرسه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور به یک الگو تبدیل شود.

بازدید تولیت آستان قدس رضوی از مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) مشهد + عکس‌ها

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه جغرافیای ساخت حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: در گذشته حوزه‌های علمیه همواره در درون بازارها و در بطن جامعه و محل اجتماع مردم ساخته می‌شدند و این امر موضوعی اتفاقی نبوده بلکه یک فرهنگ و راهبرد دیرینه اسلامی ایرانی بوده تا روحانیت از همان ابتدای طلبگی با مردم انس و ارتباط داشته باشند، زیرا لازمه تحقق اهداف مذهبی و تربیت اسلامی ارتباط روحانیت با مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی افزود: اما این فرهنگ به تدریج تغییر پیدا کرد و مدارس از مرکز شهر و درون بازار خارج شدند، به طوری که حوزه‌های علمیه‌ای که به تازگی ساخته شده کمتر به دل بازار و بطن جامعه راه پیدا می‌کنند اما خوشبختانه در مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) به این فرهنگ مبارک توجه شده و با ابتکاری بسیار خوب این مدرسه در دل مردم در حال ساخت است.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدردانی از رویکرد تربیت‌محوری به جای آموزش‌محوری و ابتکارات فرهنگی خوب حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت، مدیر مجتمع تربیتی حضرت مهدی(عج) گفت: توجه به معماری سنتی و نشانه‌های غنی فرهنگی و هویتی در معماری و وجود دبستان و دبیرستان در این مجموعه در کنار حوزه علمیه از ویژگی‌های مثبت و اقدام‌های بسیار مفید و ارزنده طراحان این مجتمع و مجموعه آموزشی است.

بازدید تولیت آستان قدس رضوی از مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) مشهد + عکس‌ها

گفتنی است مجتمع بزرگ تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) به عنوان یکی از جامع‌ترین پردیس‌های تربیتی آموزشی جهان تشیع، با هدف افزایش ظرفیت تربیت و آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان، به ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی هدفمند و تربیت‌محور می‌پردازد. این کلان‌پروژه تربیتی در زمینی به وسعت 5 هکتار با 90 هزار مترمربع زیربنا با اجزائی متنوع در منطقه رسالت مشهد با کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در حال ساخت است.

این پروژه بزرگ دارای بخش‌هایی نظیر مسجد، مدارس علمیه خواهران و برادران، مدارس آموزش و پرورش پسرانه و دخترانه، مجموعه‌های ورزشی، کتابخانه، واحدهای تجاری و اشتغال‌زایی، پارک و مراکز تفریحی، مرکز مشاوره و آموزش خانواده، مرکز ازدواج آسان و غیره است که علاقه‌مندان و نیک‌اندیشان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در ساخت این مجتمع و شرکت در پویش #وقف_مهدوی می‌‎توانند با تلفن 05132733636 تماس حاصل و یا عدد یک را به سامانه پیامکی 10000024 ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.