مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: در چهارماهه نخست سال جاری ۴۰۰ تن بادام به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار از استان صادر شده است که می‌توان با سرمایه‌گذاری، اصلاح باغات و بسته‌بندی بادام میزان صادرات را افزایش داد.

صادرات ۴۰۰ تن بادام از چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس علی‌اصغر عبداللهی عصر امروز در آیین افتتاح انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد بادام کشور را تولید می‌کند اما اولین صادرکننده بادام نیست.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در دنیای تجارت بسته‌بندی محصول جایگاه بالایی دارد، کشورهایی مانند آلمان و فرانسه جزو تولیدکنندگان برتر بادام نیستند اما صادرکننده برتر در این حوزه هستند.

وی افزود: ترکیه یکی از کشورهایی است که به دلیل استفاده از محصولات بادام در مواد آرایشی و بهداشتی، از بزرگترین واردکنندگان بادام است اما ما این ظرفیت را از دست داده‌ایم و در بحث صادرات بادام به این کشور ضعیف عمل کرده‌ایم.

عبداللهی با اشاره به تولید سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: با توجه به اینکه ارزش بادام سنگی ۹ دلار و بادام مامایی ۱۸ دلار است، در صورت صادرات این محصول می‌توانیم سالانه ۲۵۰ میلیون دلار گردش‌ مالی فقط از طریق بادام داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در چهارماهه نخست سال جاری ۴۰۰ تن بادام به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار از استان صادر شده است که می‌توان با سرمایه‌گذاری، اصلاح باغات و بسته‌بندی بادام میزان صادرات را افزایش داد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام پس چرا قیمت یادام سنگی کمتر از ۵ دلار و بادام مامایی حدود هفت و یا نهایتا ۸ دلار می خرید شاید به این دلیل باشد باعدار از همه دلالان کمتر زحمت و هزینه می کند و انصاف و عدالت رعایت می شود