پیونگ‌یانگ امروز اعلام کرد: سرباز آمریکایی به‌دلیل تنفر از رفتار غیرانسانی و تبعیض نژادی در ارتش ایالات متحده به کره‌شمالی فرار کرده است.

پیونگ‌یانگ: سرباز آمریکایی به‌دلیل بدرفتاری فرار کرده است

به گزارش قدس انلاین به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز چهارشنبه برای اولین بار به صورت رسمی تایید کرد که «تراویس کینگ»، سرباز ارتش ایالات متحده که در ماه گذشته میلادی به این کشور فرار کرده بود، در بازداشت پیونگ یانگ به سر می‌ برد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «تراویس کینگ» گفته است: به دلیل تنفر از رفتار غیرانسانی و تبعیض نژادی در ارتش ایالات متحده و به طور غیرقانونی وارد خاک کره شمالی شده است.

پیشتر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود این سرباز که تحت پیگرد دستگاه قضایی ارتش آمریکا قرار داشته، «به عمد و بدون مجوز» وارد خاک کره شمالی شده است.

این در حالیست که دوم مرداد ماه سال جاری مذاکرات کره شمالی با سازمان ملل درباره موضوع سرباز آمریکایی فراری به این کشور آغاز شد.

ژنرال اندرو هریسون، معاون ستاد فرماندهی و مدیریت نیروهای چندملیتی سازمان ملل متحد ماه گذشته در این ارتباط اعلام کرد که گفتگو با کره شمالی را درباره یک سرباز آمریکایی که از مرز کره جنوبی گذشت و وارد این کشور شد، آغاز کرده‌ است.

ژنرال اندرو هریسون، در یک نشست خبری در سئول در این باره گفته بود: هیچ یک از ما نمی‌ دانیم که این ماجرا به کجا ختم می‌ شود. من در زندگی آدم خوش‌ بینی هستم.

فرماندهی سازمان ملل که برای مقابله با جنگ میان دو کُره ایجاد شده بود همچنان در کره جنوبی باقی مانده است تا بر اجرای آتش‌ بس سال ۱۹۵۳ نظارت کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورو نیوز، این موضوع می‌ تواند به تلفن‌- صورتی اشاره کند که یک خط تلفن بین این فرماندهی و ارتش خلق کره شمالی در روستای مرزی پانمونجوم است؛ جایی که «تراویس کینگ» از آنجا عبور کرد و به کره شمالی رفت.

دو کره هنوز از نظر فنی در جنگ هستند؛ زیرا هرگز معاهده‌ صلح امضا نشده است. کره شمالی تاکنون درباره این سرباز آمریکایی سکوت کرده است. قرار بود «تراویس کینگ» پس از آزادی از زندان در کره جنوبی، به دلیل محکومیت به تگزاس برگردد. مقامات ایالات متحده درباره وضعیت او ابراز نگرانی کرده‌ اند و می‌ گویند که کره شمالی درخواست‌ های اطلاعاتی درباره این سرباز را نادیده گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.