رییس پلیس فتا البرز از شناسایی هشت باند کلاهبرداری اسکیمری در این استان خبر داد .

شناسایی هشت باند کلاهبرداری اسکیمری در البرز

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ  رسول جلیلیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی این باند ها از ابتدای سال جاری صورت گرفته که بیشترین باندهای اسکیمری کشور نیز توسط کارشناسان پلیس فتا این استان شناسایی و دستگیر شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت نیز ۲ باند کلاهبرداری اینترنتی ، هشت باند فیشینگ و ۲ باند تماس های کلاهبرداری تلفنی و واتساپی نیز شناسایی و متلاشی شدند.

جلیلیان گفت: با شناسایی این باندها در بخش برداشت غیرمجاز ۶۵۴ نفر ، اسکیمر۲۰ نفر ، فیشینگ هفت نفر و کلاهبرداری واتساپی ۲۲ نفر دستگیر شدند.

رییس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: استان البرز در بخش وقوع جرایم مجازی ۱۹ درصد کاهش و درحوزه کشف نیز ۱۸ درصد افزایش داشته است .

وی خاطرنشان کرد: یکی از شایع ترین کلاهبرداری های مجازی توسط مجرمان سایبری کپی اطلاعات عابر بانک ها « اسکیمر» است که کاربران هنگام خرید عملیات رمز کارت بانکی را خودشان انجام دهند.

وی اضافه کرد: کاربران موقع وارد کردن رمز عبور باید به اطراف و اطرافیان خود توجه داشته باشند، دست خود را حائل قرار داده و پس از اتمام عملیات رسید آن را به دقت بررسی کرده و نزد خود نگه دارند.

وی یادآور شد: برای این نوع سرقت‌های الکترونیکی، کاربران مهمترین نقش را ایفا می‌کنند که با رعایت یک‌ سری نکات امنیتی ساده می توان ضمن حفظ اطلاعات کارت بانکی خود، مانع از برداشت غیر مجاز مجرمان سایبری شد.
وی خاطرنشان کرد: کاربران هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابربانک در دستگاه کارت خوان اقدام کنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری نمایند.

جلیلیان همچنین از مردم خواست برای خرید از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانک به فروشندگان سیار و کیوسک های میان راهی بپرهیزند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.