حجت‌الاسلام انصاریان گفت: خدا اجابت دعا را زیر گنبد سیدالشهدا قرار داده است و هرکس خرج یک زائر باراولی را بدهد تا به کربلا برود، ثواب زیارت امام حسین(ع) را خواهد برد.

انصاریان: هرکس هزینه سفر یک زائراولی کربلا را بدهد، ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) را می‌برد

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، آیین آغاز به کار رادیو اربعین عصر امروز پنجشنبه ۲۶ مردادماه در خیمه الحسین(ع) میدان هفت تیر برگزار شد و این شبکه رادیویی کار خود را رسماً روی موج اف‌ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی، حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد حوزه علمیه آغاز کرد.

توصیه استاد انصاریان برای زیارت بامعرفت در اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در این مراسم اظهار داشت: کاش می‌شد برای زیارت اربعین، توضیحاتی به صورت مکتوب به زبان‌های مختلف برای زوار تهیه می‌شد تا زائران بخوانند و با این کار زائر را وارد حوزه معرفت در حد گنجایش خود کنند.

وی افزود: زیارت با معرفت از ارزش بالایی برخوردار است. امیرالمومنین زمانی که کوفه بودند، به یاران و مردم و همچنین خطاب به همه مردم دوران‌ها درباره زیارت امام رضا(ع) ۱۰۰ سال قبل از ولادت ایشان فرمود: از نسل من در طوس دفن می‌شود که هرکس با معرفت او را زیارت کند، خداوند بدن او را بر آتش جهنم حرام می‌کند.

امامان در زیارت سیدالشهداء چه می‌فرمودند؟

انصاریان گفت: پیامبر(ص)، امام حسن و امام حسین(ع) در حد گنجایش فهم مردم معرفی می‌کردند اما همیشه می‌فرمودند که پدر آنها برتر است. امام حسین هم نسبت به امام رضا(ع) پدر است.

این مفسر قرآن کریم گفت: آنچه که پیامبر(ص) درباره زیارت امام حسین(ع) بیان کرد، برای هیچ پیامبر و امامی بیان نشده است. ایشان و تمام امامان در مواجه با امام حسین(ع) یا مزار ایشان می‌فرمودند پدر و مادرم به فدایت. امام صادق(ع) زمانی که به زیارت امام حسین(ع) می‌آمد می‌فرمود اطاعات و فرمانبرداری از تو را برخودم و پدرانم واجب می‌دانم.

کتاب کامل الزیارات را بخوانید تا با معرفت اباعبدالله را زیارت کنید

وی گفت: پیامبر(ص) درخصوص زیارت امام حسین(ع) فرمودند که هرکس او را زیارت کند، ثواب یک حج و عمره قبول شده من را دارد، یکی از همسران حضرت تعجب کرد و سوال کرد یک حج و عمره؟ و ایشان فرمود دو حج و عمره و اینقدر این سوال و جواب ادامه داشت که حضرت فرمود: ثواب ۹۰ حج و عمره را دارد. ایشان در جای دیگری فرمودند: هرکس هرقدمی برای زیارت امام حسین(ع) بردارد، پروردگار در ازای آن خداوند یک ثواب حج به او می‌دهد. اگر در این مسیر مریض شود، خداوند فرشتگان را به عیادت او می‌فرستند. اگر بمیرد خدا فرشتگان را می‌فرستد تا او را به سمت بهشت همراهی کند.

انصاریان گفت: اگر کسی بخواهد ارزش و پاداش زیارت سیدالشهداء(ع) را بداند، باید کتاب کامل الزیارات را بخواند. اگر کتابچه کوچکی از این پاداش‌ها تهیه شود زائر با معرفت به زیارت خواهد رفت. این زائر با این معارف، قطعاً تولید زائر خواهد کرد و دیگران را هم تشویق به زیارت می‌کند.

پاداش پرداخت هزینه زیارت یک زائر باراولی کربلا

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: هرکس خرج یک زائر باراولی را بدهد تا به کربلا برود، ثواب زیارت امام حسین(ع) را خواهد برد.

وی گفت: امام عسکری (ع) زمانی در سامرا مریض شدند، یکی از همراهان خود را صدا زدند و کیسه پول به او دادند و فرمودند این خرج رفت و برگشت تو به کربلاست. به زیارت امام حسین(ع) برو و در آنجا برای سلامتی من دعا کن. او گفت خود شما امام هستید چرا دعا نمی‌کنید؟ ایشان فرمود سخن نگو و شک نکن برو و برای من دعا کن. خدا اجابت دعا را زیر گنبد سیدالشهدا قرار داده است.

بزرگان دین ما در لحظات پایانی عمر چه کردند؟

انصاریان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم درباره امام حسین(ع) سخن بگوییم کتابی به پهنای هستی می‌شود نوشت، گفت: امام سجاد(ع) به شامیان فرمود شما کسی را کشتید تمام آسمان‌ها و زمین، فرشتگان، موجودات برایش اشک ریختند. این چه عظمتی است پیامبر(ص) چند دقیقه قبل از وفاتش از امیرالمومنین خواست تا حسین را روی سینه او بگذارد. چه داستانی است که در لحظه از دنیا رفتن حضرت زهرا(ع) باید حسین صورت کف پای او بگذارد.

این استاد اخلاق گفت: امیرالمومنین(ع) در لحظه پایانی عمر خواست تا امام حسین(ع) دست در دستانش بگذارد. امام حسن(ع) در لحظات پایانی عمر سر در دامن سیدالشهدا(ع) گذاشت.

کار رادیو اربعین، نوعی هدایت‌گری است

وی گفت: آفرین بر شما که رادیو اربعین را تشکیل دادید تا صدای امام حسین(ع) و اهل بیت و ثواب زیارتش را به گوش مردم برسانید. زائران بدانند کسی را زیارت می‌کنند که قبل از تولدش از آدم تا خاتم برای او گریه کنند. اگر این مسائل را رادیو اربعین بیان کند، هدایت‌گری کرده است.

انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: خداوند نمازی مستحبی قرار داده است به نام نماز شب که میزان ثواب آن بیان نشده است و فهم آن از من و شما بیشتر است. امام صادق(ع) می‌فرماید ثواب گریه بر امام حسین(ع) از این نماز هم برتر است، ببینید این گریه چه پاداشی دارد!

در ادامه این مراسم محمدحسین پویانفر به مرثیه‌خوانی پرداخت.

او روضه‌خوانی خود را با این شعر از رضا قربانی آغاز کرد:

خلوص ابتدا بی‌ریا بودن است
مقامات بی‌ادعا بودن است

مناسب‌ترین فرصت قرب تو
همان لحظه در بلا بودن است

شده حاجتم که شوی حاجتم
حجاب من و تو فنا بودن است

کمی فقر من را زیادش کنید
کمال گدا در گدا بودن است

من از مرگ پروانه فهمیده‌ام
که مقصود عاشق فدا بودن است

نجف بودنم، با علی بودنم
همان معنی با خدا بودن است

همه اول ماجرا حاضرند
ملاک آخر ماجرا بودن است

فدای غلامی که ماند و نرفت
«سعادت» غلام شما بودن است

ببین آرزوی دل مادرم
شب جمعه در کربلا بودن است

او سپس نوحه مشهور من ایرانم و تو عراقی را خواند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.