وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که ارسال محموله جدید نظامی حامل پهپاد به اوکراین آغاز شده است.

انگلیس ارسال پهپادهای جاسوسی به اوکراین را آغاز کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، وزارت دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد که دولت لندن تحویل سری جدید از پهپادهای شناسایی هوایی به کی‌یف را آغاز کرده است.

بنا به اعلام انگلیس این محموله جدید به عنوان بخشی از کمک های صندوق بین المللی اوکراین تحت مدیریت انگلیس به این کشور ارسال می شود.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است که در کنار تحویل بسته جدیدی از پهپادهای شناسایی به اوکراین، نیروهای مسلح اوکراین از قبل آموزش‌های لازم برای بکارگیری این سامانه‌ها را آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که محموله جدید کمک نظامی به اوکراین شامل ۱۰۰ پهپاد شناسایی است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است که محموله جدید شامل انواع مختلفی از پهپادهای طراحی شده برای مقاصد مختلف، از جمله جنگ الکترونیک، هدایت توپخانه ای و عملیات شبانه است.

وزارت دفاع انگلیس افزود که لندن کاملاً خود را به حمایت از اوکراین متعهد می داند، ۲.۳ میلیارد پوند پیش از این برای حمایت نظامی بیشتر از اوکراین درسال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده و مهمات و تجهیزات اضافی نیز در ماه‌های آینده تحویل این کشور خواهد شد.

وزارت دفاع انگلیس در خصوص جنگ افروزی های خود در اوکراین مدعی شد که کمک های بیشتر دولت انگلیس در قالب حمایت های بشردوستانه و کمک های اقتصادی به اوکراین ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.