ارتش چین در واکنش به سفر معاون رئیس‌ منطقه تایوان به آمریکا، رزمایش جدیدی در اطراف جزیره تایوان آغاز کرد.

آغاز رزمایش «هشدار جدی» ارتش چین در اطراف تایوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «شی‌یی»، سخنگوی فرماندهی منطقه شرقی «ارتش آزادی‌بخش خلق چین» اعلام کرد که ساعاتی پیش رزمایش مشترک نیروهای هوایی و دریایی ارتش چین با نام «هشدار جدی» در اطراف جزیره تایوان آغاز شده است.

مقامات تایوان می‌گویند بیش از ۴۲ کشتی جنگی ارتش چین در این رزمایش شرکت دارند.

به نوشته رسانه‌های چینی، این رزمایش در پاسخ و در اعتراض به سفر اخیر «ویلیام لای»، معاون رئیس‌ تایوان به آمریکا برگزار می‌شود.

هفته گذشته وزارت خارجه چین در واکنش به سفر ویلیام لای به آمریکا اعلام کرد که پکن نسبت به این سفر تحریک‌آمیز اقدامات قاطع و جدی اتخاذ خواهد کرد.

به گفته یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین «پکن تحولات شرایط را به دقت رصد کرده و برای صیانت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، اقدامات قاطع و جدی اتخاذ خواهد کرد.» لای که از نامزدهای پیشتاز انتخابات سال آینده تایوان محسوب می‌شود، در مسیر رفت و برگشت به پاراگوئه به منظور حضور در مراسم تحلیف سانتیاگو پِنا، رئیس جمهور منتخب این کشور، به طور رسمی در آمریکا توقف کوتاهی داشت.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و سفرهایی همچون سفر لای به آمریکا و یا حضور مقامات غربی در این جزیره خودمختار را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. پکن پیش‌تر تاکید کرد که در صورت لزوم، برای الحاق این جزیره از قوای نظامی بهره خواهد برد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.