رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در ۱۱ ماهه امسال پرداختی تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل پنج برابر افزایش یافته است.

رشد ۵ برابری پرداخت تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری در اردبیل

به گزارش قدس انلاین، یوسف عباس‌پور اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان اردبیل از پارک‌های نوظهوری است که در سال‌های اخیر توانسته فعالیت‌های متنوعی را در حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان انجام دهد.

وی به فعالیت‌های شاخص پارک در ۱۰ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: ۴۳ درصد رشد را در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد هستیم به طوری که در این مدت تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۳۲ شرکت به ۴۶ شرکت افزایش یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: این شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف زمینه و فرصت اشتغال خوبی را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم کردند و پارک علم و فناوری به اشکال مختلف از این شرکت‌ها حمایت می‌کند تا در این حوزه بتوانند به شکل اثرگذار عمل کنند.

عباس‌پور به پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی پارک اشاره کرد و افزود: در ماه‌های اخیر با حمایت استاندار اردبیل اکثر این پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام فعال شدند که نمونه آن احداث ساختمان پارک علم و فناوری در شهرک الهیه بوده که با تزریق منابع و اعتبارات مناسب این پروژه با پیشرفت ۲۵ درصد در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تکمیل ساختمان الهیه تمامی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این مجموعه مستقر شده و ما می‌توانیم به فعالان این حوزه ارائه خدمات مناسبی را شاهد باشیم.

عباس‌پور واگذاری ۱۹ قطعه زمین برای شرکت‌های دانش‌بنیان را در این شهرک با هدف استقرار و ارائه خدمات فناورانه یادآور شد و اضافه کرد: کارخانه نوآوری استان نیز که شهریورماه سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده با پیشرفت ۴۵ درصد در حال انجام است و امیدواریم تا پایان فصل کاری این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده و اوایل سال آینده بهره‌برداری از آن را شاهد باشیم.

وی اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و افتتاح کارخانه نوآوری را در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: با توجه به محدودیت فضا و تخلیه یک بلوک از ساختمان فعلی شرکت‌های فناور و نوآور در ساختمان شاهد دانشگاه آزاد اسلامی مستقر شده و ارائه خدمات را به آنها شاهد هستیم.

عباس‌پور پرداخت تسهیلات را در قالب صندوق پژوهش و فناوری یادآور شد و اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال رشد پنج برابری را در پرداخت تسهیلات این صندوق در استان اردبیل و با هدف حمایت از فناوران و نوآوران به نظاره نشستیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با حمایتی که مسئولان انجام می‌دهند امکان بهره‌گیری از ظرفیت تبصره ۱۸ در حمایت از کارآفرینان و فناوران فراهم است و در این زمینه انتظار می‌رود جوانان فعال در این حوزه پیشقدم شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل همراهی رسانه‌ها را با پارک علم و فناوری در معرفی ظرفیت‌های پارک و بهره‌مندی صاحبان علوم و فنون و نخبگان جامعه در توسعه فعالیت‌ها یادآور شد و گفت: به تناسب توسعه فناوری‌های جدید در سطح جهانی و ملی، استان اردبیل نیز باید گام‌های مؤثری را در این بخش برداشته و بتواند اهداف خود را محقق سازد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.