دبیر سوگواره «نوای ارادت» گفت: نخستین سوگواره «نوای ارادت» با توجه به شخصیت والای حضرت زینب (س) در روایتگری عاشورا در سطح استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

نخستین سوگواره «نوای ارادت» در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان، شهرام تدین امروز در جمع خبرنگاران در اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در خصوص این رویداد اظهار کرد: با نظر به فرمایش رهبرمعظم انقلاب و نگاه ایشان به شخصیت والای حضرت زینب (س) در بخش روایتگری، نخستین سوگواره «نوای ارادت» با موضوعات مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی و روایتگری و با هدف گسترش، شناسایی و تعامل بیشتر با مداحان، چاوش‌خوانان و روایتگران برگزار می‌شود.

دبیر سوگواره «نوای ارادت» با اشاره به این مطلب که موضوعات سوگواره «نوای ارادت» در دو بخش کلی و خاص طراحی شده است، افزود: موضوعات کلی درخصوص شهادت، ولایت‌پذیری، فرهنگ و معارف اسلامی و انقلابی، سیره و سبک زندگی اهل‌بیت (ع) و خانواده شهیدان پیش‌بینی شده است و موضوعات خاص کرامات و سیره عملی حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع)، منتظران ظهور، عصر انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت و خاطرات جانبازان و آزادگان را دربرمی‌گیرد.

وی بیان کرد: ملاک‌های ارزیابی و انتخاب شرکت‌کنندگان در این رقابت انتخاب اشعار و متون ادبی و روایت‌ها مطابق با موضوعات سوگواره، قرائت صحیح اشعار و متون فارسی و ادبی، بهره‌گیری مناسب و اصولی از ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی در مداحی، توانایی در سرعت انتقال درجا در پرده‌ها و تحریر به‌جا و همچنین استفاده از لحن مناسب و رعایت خضوع و خشوع و حس معنوی و همگونی نغمات و پرده‌ها، برخورداری از شروع و پایان درست و فرازوفرودهای مناسب، و خلاقیت و نوآوری در اجراست.

تدین ضمن اشاره به اینکه بخش‌های مسابقات شرکت‌کنندگان خانم و آقا در سوگواره «نوای ارادت» متفاوت است، بیان کرد: شرکت‌کنندگان آقا می‌توانند در هر سه بخش مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی و روایتگری سوگواره بدون محدودیت سنی حضور یابند، ولی خانم‌ها فقط می‌توانند در بخش روایتگری با شرط سنی ۲۲ سال به بالا حضور داشته باشند.

گفتنی است؛ نخستین سوگواره «نوای ارادت» به‌همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و با همکاری مؤسسه «نوای ایرانیان» در سطح استان برگزار خواهد شد. آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این رقابت ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ است. علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت می‌توانند عدد ۸ را به شماره ۳۰۰۰۵۰۲۷ ارسال کنند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.