فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» که کارگردانش بارها سوار بر موج تبلیغاتی توقیف آن شده، نه تنها فیلم خوبی نیست که فیلم بدی است.

به گزارش قدس آنلاین، فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» یکی از آثار توقیفی عبدالرضا کاهانی است که با گذشت 7 سال از ساخت آن و نگرفتن مجوز اکران، چند روز پیش نسخه قاچاقش در کانالهای تلگرامی منتشر شد. فیلمی که کارگردانش بارها سوار بر موج تبلیغاتی توقیف آن شده، نه تنها فیلم خوبی نیست که فیلم بدی است. فیلمی که قصه ای یک خطی و ساده دارد و بی آنکه شخصیت پردازی و ماجراهایی ساختارمند داشته باشد، به شوخی های دم دستی چند زن که تا پایان فیلم، اطلاعاتی درباره آنها داده نمی شود می گذرد. «شخصیت پردازی» در فیلم کاهانی وجود ندارد و سه زنی که محور اصلی داستان هستند در حد تیپ باقی می مانند حتی اضافه شدن «مهسا» با بازی سحر دولتشاهی در نیمه داستان هم نه تنها گرهی از ماجرا باز نمی کند که گره کور دیگری از شخصیتی ناشناس را به قصه اضافه می کند.

تمام مدت فیلم به لوندی های و عشوه های مشمئزکننده سه زن قصه که در تمام طول داستان، مست و خندان هستند می گذرد. حتی شخصیت هایی همچون «سیاووش» پدر نازنین که در چند سکانس با دخترش حرف می زند، مست و خندان است و هیچ حرف مهمی برای ترمیم رابطه ای که مشخص نیست به چه دلیلی از هم گسسته، ندارد. «سامان» شوهر سابق تینا هم در سکانس هایی که با زنش حرف می زند، خندان و سرخوش است و دلیل این همه خنده و جملات مسخره برای مخاطب مشخص نیست. فیلم هیچ دیالوگ مهمی ندارد، نه تنها هیچ دیالوگ مهمی که هیچ سکانس مهم و ماندگاری هم ندارد.

درباره فیلم توقیفی عبدالرضا کاهانی/ نسخه قاچاق این فیلم هم ازرش دیدن ندارد

کاهانی، ایده ای یک خطی درباره زندگی زنانی که شب هایشان را در خیابانهای تهران و مهمانی های شبانه سپری می کنند داشته اما نتوانسته این ایده را بسط دهد. از زندگی «تینا»، «نازنین» و «بهاره» هیچ اطلاعات به دردبخوری به مخاطب داده نمی شود و تمام مدت فیلم به بازی های یکنواخت و سرخوشی های بی دلیل سه زنی می گذرد که بزرگترین دردشان، نداشتن سقف است. زنانی که دست به دزدی و تلکه کردن مردان می زنند در حالیکه آنچه در فیلم از زندگی شخصی «نازنین» و «تینا» نمایش داده می شود، خانواده هایی متمول و ثروتمند است. تینا هم بدون هیچ قصه ای پایه مهمانی های شبانه دو نفر دیگر است.

فیلم اطلاعاتی پراکنده و لقمه ای به مخاطب می دهد که ارتباط منطقی هم میان آنها وجود ندارد و بخش زیادی از وضعیت و موقعیت شخصیت ها هم در مستی می گذرد که هیچ چیز را به یاد ندارند!

کاهانی آنقدر مقهور ایده ممنوعه اش شده که فراموش کرده، سینما جای قصه تعریف کردن است. فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» فقط روی چند عکس از بازیگرانش، پخش تکه هایی از ترانه خوانندگان خارج نشین و اخبار توقیفش سوار شده است و اگر مجوز اکران هم می گرفت، گیشه ناموفقی داشت. مخاطب امروز سینما آنقدر سطح سلیقه بصری اش بالا رفته که به تماشای هر فیلمی نمی نشیند حتی اگر آن فیلم به رایگان در اختیارش قرار بگیرد.

عبدالرضا کاهانی پیش از این اعلام کرده بود که در حال مذاکره با شرکت نتفلیکس برای پخش گسترده فیلم بوده و منتظر جواب دیگر تهیه کننده اثر است. با انتشار نسخه قاچاق فیلم باید گفت که شرکت نتفلیکس چقدر خوش شانس بوده که تهیه کنندگان اثر برای پخش بین المللی فیلم به توافق نرسیده اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    اگر واژه مزخرف به شکل فیلم درمی آمد دقیقا همین فیلم می شد ..حیف نت که حروم دانلود این فیلم کردم اههه