یک عضو ارشد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق حضور قدرتمند حشد شعبی، تضعیف جایگاه آمریکا در تحولات بین المللی و مشکلات داخلی این کشور را سه مانع اصلی ماجراجویی نظامی واشنگتن در عراق برشمرد.

سه علتی که آمریکا را از ماجراجویی نظامی در عراق باز می‌دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، یکی از اعضای ارشد چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه در عراق طی سخنانی به سه علت اشاره کرد که آمریکا را از هرگونه ماجراجویی نظامی در عراق باز می‌دارد.

«ترکی العتبی» در مصاحبه با المعلومه در این خصوص گفت: هیاهوی رسانه‌ای چند وقت اخیر در شبکه‌های اجتماعی تصادفی نیست، بلکه ساز و کاری عمدی است که سرویس‌های اطلاعاتی آن را با هدف ایجاد ناآرامی در صحنه تحولات عراق از طریق تأیید احتمال وقوع ماجراجویی نظامی آمریکا برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: سه علت مانع از هرگونه ماجراجویی آمریکا در عراق می‌شود که اولین علت آن وجود ارتش، حشد شعبی و تشکل‌های امنیتی قوی است که برای هر گونه تقابلی آماده هستند. علاوه بر این، بُعد بین المللی تحولات نیز به نفع آمریکا نیست و این کشور با ظهور سایر قطب‌های رقیب در همه سطوح در حال عقب نشینی است. همچنین مشکلات داخلی پیش روی آمریکا مانع از هرگونه تلاش این کشور برای حمله به هر کشور دیگری می‌شود.

العتبی خاطرنشان کرد: آمریکا متوجه است که هرگونه تلاش برای مداخله در عراق به هر شکلی، عواقب ناگواری خواهد داشت.

گفتنی است که نظامیان آمریکایی در چند وقت اخیر تحرکات مشکوک و نقل و انتقال واحدهای خود را در مناطق مختلف عراق شدت بخشیده‌اند و این مسئله نگرانی افکار عمومی و گروه‌های سیاسی عراقی را در پی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.