۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 907469

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با یک رشد کم‌جان با افزایش ۲۴۱۱ واحد همراه شد.

افزایش ۲۴۱۱ واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران، امروز گرچه در روند مثبت قرار گرفت، اما حرکت آن بسیار کم جان بود، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۴۱۱ واحد به رقم یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۴۴۱ واحد رسید.

شاخص هموزن نیز با افزایش ۶۴۰ واحد به رقم ۶۷۴ هزار و ۲۱۹ واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش ۶۰۰ شرکت بورسی است، به بیش از ۶ میلیون و ۹۰۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۷ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۷۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۱۵۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۱۲ صدم درصد افزایش یافت. این دو شاخص با معیار هموزن به میزان یک دهم درصد تقویت شدند.

شاخص آزاد شناور ۱۶ صدم درصد، شاخص بازار اول بورس ۱۷ صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس ۷ صدم درصد افزایش یافتند.

نمادهای پالایش اصفهان، شستا، سرمایه گذاری غدیر، ایران خودور، فولاد مبارکه، بانک تجارت و پخش البرز به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با افزایش ۳۹ واحد به رقم ۲۵ هزار و ۵۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۳۷۵ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۳۹ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۵.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۵۴۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۱۸ هزار میلیارد تومان در فرابورس دادوستد کردند که البته لازم به ذکر است امروز در قالب عملیات بازار باز، ۲.۳ میلیارد اوراق بدهی در قالب ۳۴۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۱۵ میلیارد تومان دادوستد شد که ارقام آن در فرابورس درج می‌شود.

امروز نمادهای مس سرچشمه، صنعتی مینو، آریا ساسول و پویا زرکان آق دره به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای ایران خودرو دیزل، جهان فولاد سیرجان و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس ۱۶ صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۳۳ صدم درصد افزایش یافتند. شاخص بازار دوم فرابورس ۲۶ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار اول فرابورس ۷ صدم درصد کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.