معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح خودمراقبتی ویژه نوجوانان در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه با کمک ۹۴۰ تسهیلگر اجتماعی ویژه حوزه نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال در محلات سراسر کشور اجرا می‌شود.

معاون سازمان بهزیستی خبر داد؛ اجرای طرح خودمراقبتی ویژه نوجوانان در سراسر کشور

آرزو ذکایی فر اظهارداشت: این برنامه با تاکید بر مناطق حاشیه و کم برخوردار که دسترسی به خدمات سلامت یا تقاضا به لحاظ موضوعات اقتصادی فرهنگی و اجتماعی با مشکلاتی مواجه است، اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر ۳۲ هزار نفر از نوجوانان، برنامه‌های مهارت‌آموزی و توان‌افزایی فردی، اجتماعی و روانی در حوزه خودمراقبتی را با تاکید بر پیشگیری از آسیب‌های‌ اجتماعی‌ در ۱۲۳۰ محله در ۳۷۰ شهرستان کشور فرامی‌گیرند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: با توجه به اهمیت رشد سالم روانی اجتماعی در دوران نوجوانی و عبور از مراحل این دوران برای نیل به داشتن جامعه‌ای متشکل از انسان‌هایی بالنده، خودشکوفا، مولد، کارآمد، متعهد با غنایی اخلاقی و معنوی این آمادگی وجود دارد که تعاملات و همکارهای لازم در حوزه دانش‌آموزی به منظور پوشش دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی در زمینه برنامه‌های خودمراقبتی و همچنین آموزش مشاوران مدارس به عنوان تسهیلگران اجتماعی صورت پذیرد.

امسال بالغ بر ۳۲ هزار نفر از نوجوانان، برنامه‌های مهارت‌آموزی و توان‌افزایی فردی، اجتماعی و روانی در حوزه خودمراقبتی را با تاکید بر پیشگیری از آسیب‌های‌ اجتماعی‌ در ۱۲۳۰ محله در ۳۷۰ شهرستان کشور فرا می‌گیرند.

طرح خودمراقبتی ویژه نوجوانان در سراسر کشور اجرا می‌شود

ذکایی‌فر ادامه داد: امروزه یکی از موضوعات مهم در زمینه شاخص بار بیماری‌ها که سال‌های زندگی با کیفیت را مورد بررسی قرار می‌دهد همچنین هزینه‌هایی که بر دوش دولت‌ها و خانواده‌ها از بابت درمان و مداخلات به خود اختصاص می‌دهد باعث شده است موضوع خودمراقبتی و افزایش توانمندسازی فردی و خانوادگی، هدف بسیاری از برنامه‌های پیشگیری در دنیا باشد.

وی تصریح کرد: مطالعات و شواهد متعددی وجود دارد که موثر بودن مراقبت از خود را در حیطه‌های مختلف سلامت نشان می‌دهد البته آموزش صرف به بهبود نتایج کمکی نمی‌کند بلکه برنامه‌های آموزشی مبتنی بر ارتقای مهارت‌های عملی تاثیر بیشتر و طولانی مدتی را به همراه خواهد داشت.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و در این زمینه برنامه‌های متعددی در حوزه های پیشگیری مشاوره و مداخلات بهنگام دارد بنابراین یکی از برنامه‌های بهزیستی که در سال‌های متوالی اجرا شده و نتایج اثربخش آن در گروه‌های بهره‌مند از آموزش باعث ارتقای برنامه و افزایش پوشش در سال‌جاری شد، طرح خودمراقبتی ویژه نوجوانان سراسر کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.