معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ممنوعیت بکارگیری‌ نیروهای حق‌التدریس قانون مصوب مجلس است، گفت: نیروهای حق‌التدریس و خرید خدماتی که از گذشته با ما همکاری داشتند، براساس دستور وزیر قرار است که از آن ها همچنان براساس نیاز مناطق استفاده شود.

قطع همکاری آموزش و پرورش با نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمات؛ امکان ادامه همکاری حق‌التدریسی ها نیست؟

در چند وقت گذشته خبرهایی مبنی بر قطع همکاری آموزش و پرورش با نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمات منتشر شد. پس از انتشار این اخبار نیروهای حق‌التدریس با برگزاری برخی تجمعات مقابل آموزش و پرورش خواهان همکاری دوباره خود شده اند.

برخی از این معلمان می‌گویند که بیش از ۱۵ سال از عمر خود را در کلاس‌های درس گذرانده و اکنون دیگر توانایی شروع کاری دیگر را ندارند و نیاز دارند که همچنان به شغل معلمی ادامه دهند.

بکارگیری نیروهای حق‌التدریس ممنوع است

در این راستا، قاسم احمدی لاشکی درباره قطع همکاری آموزش و پرورش با نیروهای حق ‌التدریس اظهار کرد: مجلس از سال ۱۳۸۹ مصوبه‌ای را ابلاغ کرده که بکارگیری نیروهای حق‌التدریس ممنوع است و وقتی براساس قانون این کار ممنوع می‌شود، کاری از دست ما برای ادامه همکاری برنمی‌آید و قانون باید رعایت شود.

وی افزود: اما در این راستا، نیروهای حق‌التدریس و خرید خدماتی که از گذشته با ما همکاری داشتند، براساس دستور وزیر قرار است که از آن ها همچنان براساس نیاز مناطق استفاده شود.

براساس این قانون امکان ورود نیروی جدید به عنوان حق‌التدریس و خرید خدمات وجود ندارد و جلوی آن ها گرفته می‌شود.

احمدی لاشکی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید نیروها را از مسیر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به چرخه تعلیم و تربیت وارد کند، بنابراین صرفاً افرادی که از گذشته همکاری داشتند و مناطق نیاز داشته باشد، از ظرفیت آن ها استفاده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که شیوه همکاری با این افراد چگونه است، گفت: فعلا قرار است که همکاری‌ها به صورت حق‌التدریس ادامه پیدا کند، اکنون این موضوع در ردیف ۱۱ تا ۱۶ کمیسیون آموزش مجلس است و اگر به صحن علنی مجلس بیاید و مصوبه جدیدی را به ما ابلاغ کنند، بی شک مجری قانون گذار هستیم اما اگر قانون گذار مصوبه جدیدی را به ما ندهد، همین رویه فعلی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.