رئیس‌جمهور گفت: امروز افتخار ماست که ۹۰ درصد داروی مصرفی را در داخل تولید می‌کنیم و کشورهای دیگر می‌گویند داروهای ایرانی استاندارد لازم را دارد.

رئیس‌جمهور در مراسم روز پزشک: ۹۰ درصد داروی مصرفی را در داخل تولید می‌کنیم /  زمینه مهاجرت معکوس پزشکان فراهم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز سه شنبه (۳۱ مرداد) در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز گفت:ایام اربعین حسینی(ع) را تسلیت عرض می کنم، روز پزشک را به پزشکان و داروسازان خسته نباشد عرض می کنم و از زحمات پزشکان پرستاران و خدمات بهداشت و درمان تقدیر می کنم.

وی با بیان اینکه باید برای همه دانشگاه ها و مراکز پزشکی به مرجعیت برسیم، افزود: نیروهای کارآمد به سرعت در وزارت بهداشت جذب شوند و موانع جذبشان برداشته شود.

رئیسی با بیان اینکه به شهدای خدمات درمانی احترام می گذارم، گفت: جامعه پزشکی در همه مشکلات اعم از دفاع مقدس، کرونا و...  در کنار مردم بوده است. بیش از نود درصد داروهایمان را در داخل ایران تولید می‌کنیم، سران کشورهای دیگر در دیدار با ما اعلام می کنند داروی ایرانی را دارویی با استاندارد لازم می دانیم و مشتری آن هستیم. 

وی افزود: از شرکتی داروسازی بازدید کردم مسئولین آن شرکت گفتند هرجایی می خواهید اعلام کنید که متخصصین در کار دانش بنیانی‌که انجام می دهیم جایگاه دارند زمینه کار با عزت برای آن ها فراهم است و کسانی هم که از کشور رفته‌اند برگردند و بدانند زمینه شغل مناسب در این شرکت ها برای آنان مهیاست. 

رئیس جمهور تصریح کرد: در زمینه تجهیزات پزشکی نیز کالاهای تولیدی شرکت های فن آور بسیار ارزشمند است قبلا در سفرهای خارج از کشور فرش ایرانی یا صنایع دستی را با خود می بردیم اما در سفرهایی که این چند وقته داشته ام ترجیح دادم تجهیزات پزشکی را به عنوان کار دانش بنیان خارج از کشور ببرم.

وی افزود: نیروی انسانی مهمترین سرمایه در حوزه بهداشت و درمان است این سرمایه باید حفظ شود و ارتقا یابد شرط این مسأله آن است که در حوزه سلامت نظام مسایل تعریف کنیم. نظام مسایل حوزه سلامت چند مسأله است که باید حل شود. هیچ مسأله ای نیست که راه حل آن در درون کشور به دست توانای مدیران، پزشکان و مسئولین ما نباشد.

رئیسی با بیان اینکه یکی از دغدغه ها توجه به نقاط محروم است، تصریح کرد: ایجاد جاذبه های شغلی و ماندگاری در مشاغل پزشکی باید ایجاد شود خصوصا کسانی که حاضر شدند از بخشی از کارهای شخصی دست بردارند و به خدمت بپردازند. مناطق محروم برای ما اولویت دارد، از وزیر بهداشت می خواهم در حوزه نیروی انسانی توزیع عادلانه صورت گیرد، گاهی اوقات مشکل کمبود نیست بلکه توزیع عادلانه است.

وی ضمن اشاره به تاسیس صندوق بیماران صعب العلاج، گفت: این اقدام کار خوبی بوده است که انجام شد و ۷ همت اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است و موجب می شود خانواده هایی که گرفتار برخی بیماری‌ها هستند مشکلاتشان بهبود یابد.

رئیس جمهور تصریح کرد: روزی از مجلس خارج شدم و دیدم عده ای جمع شدند به راننده گفتم توقف کن گفت اینجا از نظر امنیتی مشکل دارد منم گفتم حتما توقف کن. در جمع این خانواده ها رفتم؛ دیدم فرزندانشان را آورده اند خیلی صحنه دلخراشی از نظر عاطفی بود مادری که می بیند وضعیت فرزندش مناسب نیست دکتر هم گفته لست فرزندت ماندنی نیست؛ این مسأله برای پدر و مادر خیلی رنج آور است از وزیر بهداشت خواستم به هر شکل داروهای این عزیزان فراهم شود که الحمدالله این کار در این صندوق انجام شده است.

وی با بیان اینکه احترام به دانشمندان احترام به ملت است، گفت: در رسانه ها، فیلم ها و سریال ها جایگاه رفیع پزشکی نباید مورد آسیب قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.