وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اصلاح قانون ضریب سختی کار گفت: با ایجاد انگیزه، بهره‌وری کارگران افزایش پیدا می‌کند لذا باید کارفرما درک مناسبی از کارگر داشته باشد.

اظهارات وزیر کار درباره قانون ضریب سختی کار /  کارفرما درک مناسبی از کارگر داشته باشد
به گزارش قدس آنلاین،  سید صولت مرتضوی روز سه شنبه در جریان بازدید از معدن زغال سنگ هشونی کوهبنان با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع حقوق کارگران افزود: سخت تر از فرسودگی کارگری موضوع بی انگیزگی است، کارگر باید انگیزه داشته باشد و یکی عوامل ایجاد انگیزه برای کارگران، روی گشاده است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای کارگران ایجاد انگیزه کرد، این کارگران هزینه های درمان را خودشان پرداخت می کنند و از معدل حقوقشان کم می‌شود باید سلامتی آنان توسط پزشک مرتب آزمایش شود. من به عنوان وزیر وقتی حقوق نگیرم دچار مشکل می شوم، چگونه می شود کارگر حقوقش با تاخیر پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مشکلات کارگران را درک می کنم و این مشکلات باید حتما برطرف شود.

وی با اشاره به بازدید از معدن ذغال سنگ هشونی بیان کرد: مجموعه زغال سنگ دارایی های دارد که باید مولودسازی و هزینه آن صرف بهداشت محیط کار، کارگران و توسعه کار شود.

مرتضوی تصریح کرد: برخی از کارگران برای بخش خصوصی کار کرده اند اما حق و حقوق آنها را به درستی پرداخت نکرده‌اند که بررسی می شود و اگر در حیطه وظایفم بود، مشکلات این کارگران را حل می‌کنیم.

وی همچنین افزود: هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه ها و ارتباط با آحاد مردم و فرصتی برای شنیدن صدای جامعه کارگری و نشستن پای خاطرات آنان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استقلال سیاسی برگرفته از استقلال اقتصادی است و استقلال اقتصادی نتیجه تلاش ها و خروجی دست های پینه بسته شما کارگران است و خدمات جامعه کارگری کشورمان را به خودکفایی رسانده است.

وی ادامه داد: دولت های خارجی زمانی فشارهای سنگین از جمله تحریم ها را بررسی می کنند، می بینند که ایران اسلامی چه توفیقی به دست آورده است و از این توفیقات انگشت عبرت بر لب می گذارند.

مرتضوی با اشاره به اینکه این توفیقات به دست‌ آمده هنر کارگر و کارشناسان ایرانی است، بیان کرد: ما قادر به بیان تقدیر از وسعت کار شما عزیزان نیستیم، قطعا تلاش شما در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران اثرگذار است.

وی اظهارداشت: سیاست های ایران هراسی نخ نما شده و خوشبختانه در سیاست های خارجی نیز این دولت گام های بلندی برداشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دنیا، دنبال دو قطبی کردن جهان اسلام و دشمن تراشی مصنوعی در بین آحاد جامعه است، اما شما می بینید که چند روز قبل وزیر امور خارجه کشورمان از عربستان بازدید داشت.

وی با اشاره به مشکل مسکن کارگران تصریح کرد: دولت نهضت ملی مسکن را آغاز کرده و در این زمینه چه کسی سزاوارتر از شما کارگران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از معدن زغال سنگ هشونی کوهبنان قول داد که معادل ۵۰ درصد حقوق یک ماه این کارگران از محل بیمه بیکاری به عنوان پاداش در نظر گرفته شود.

نماینده کارگران معدن زغال سنگ هشونی زرند نیز در این بازدید گفت: همانگونه که می‌دانید کارگران این مجموعه در عرصه اقتصاد کشور مشغول کار بوده اند اما اکنون دچار فرسودگی شغلی شدند.

مهدی قنبری ادامه داد: ادامه کار در مجموعه زغال سنگ منوط تولید اقتصادی است و باید بدانیم هزینه فرسودگی شغلی بسیار بیشتر از هزینه بهروری است.

مدیر معدن زغال سنگ هشونی زرند نیز در این بازدید گفت: این معدن از سال ۴۸ شروع به فرایند اکتشاف کرد و در سال ۵۵ بهره برداری از آن آغاز شد.

مهدی مجیدی با اشاره به اینکه معدن هشونی زرند ۱۷ میلیون تن ذخیره دارد، گفت: این معدن ۹ میلیون تن ذخیره قابل استخراج دارد که برای این استخراج نیاز به تامین نقدینگی و تغییر روش استخراج وجود دارد.

وی گفت: کارگران این معدن نیاز به نفس تازه دارند، امید داریم با این جلسه سرمایه گذاری برای تجهیزات نیمه مکانیزه یا مکانیزه برای استخراج زغال سنگ از این معدن انجام شود.

مدیر معدن زغال سنگ هشونی زرند با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط حقوق کارگران را به سختی درمی آوریم، گفت: سیل ۱۸ خرداد امسال به این معدن صدمه وارد کرد که انتظار داشتیم از جاهایی به ما کمک شود اما کارگران با دست خالی این معدن را بازسازی کردند.

وی افزود: شرکت زغال سنگ فرصت های زیادی دارد و با سرمایه گذاری می توان این معدن را به عنوان ژئوتوریسم علمی، تفریحی و آموزشی معرفی کرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: کارگران شبانه روز زحمت می کشند و با اینکه با تلاش در عرصه تولید همواره فعال بودند اما آسیب های جدی در عرصه کار متحمل شدند.

عفت شریعت با بیان اینکه تلاش برای تحقق حقوق کارگران ارزشمند است، گفت: امروز فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رونق تولید برای همه ما درس است و باید قدم و قدم در این مسیر حرکت کنیم.

مرتضوی عصر دیروز (دوشنبه) وارد استان کرمان شد و صبح روز سه شنبه از کارخانه زغالشویی زرند واقع در شمال استان بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    آخرم یاحقوقو بالا نمیبرن یا باتورم دروغی پایین سعی میکنن تامیتونن کمترین افزایش رو بدن