سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق توضیحات نماینده ویژه ایران در افغانستان، ایران در پیگیری موضوع حقابه هیرمند جدی است.

کاظمی قمی: ایران در پیگیری حقابه هیرمند جدی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، ابوالفضل عمویی با اشاره به نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر امور خارجه، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر امورخارجه و معاونان وی جلسه مشترکی برگزار کردند. در این جلسه کاظمی قمی، نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز حضور داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاظمی قمی با تشریح آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط جمهوری اسلامی و افغانستان از جمله پیگیری موضوع حقابه رود هیرمند گفت که در پیگیری این موضوع جدی هستیم و بازدید هیئت ایرانی از دهراود اجرای بخشی از معاهده توسط هیئت حاکمه کابل بود.

عمویی اضافه کرد: همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و همکارانش اقدامات وزارت خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات مقابله‌ای این وزارتخانه برای مقابله با اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تشریح کردند.

وی اظهار داشت: علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه هم به تشریح روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم‌ها پرداخت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب «لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور» تاکید کرده و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تأمین منافع ملی تقدیر کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.