دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت، مسکو ممکن است مناطق جداشده گرجستان شامل اوستیای جنوبی و آبخازیا را به خاک خود ملحق کند.

مدودف: روسیه ممکن است مناطق جداشده گرجستان را به خاک خود ملحق کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترزگزاترش داد: رئیس جمهوری سابق روسیه در مقاله ای که صبح چهارشنبه در هفته نامه آرگیومنتی آی فکتی (Argumenty I Fakty) چاپ مسکو منتشر شد، عنوان کرد که ایده ملحق شدن به روسیه همچنان در آبخازیا و اوستیای جنوبی محبوبیت دارد.

مدودف نوشتت: این ایده می تواند در صورتی که دلایل خوبی برای آن وجود داشته باشد، کاملا عملی شود.

گرجستان، بعد فروپاشی شوروی سابق کنترل این مناطق را از دست داد. مسکو در سال ۲۰۰۸ استقلال این دو منطقه را به رسمیت شناخت. به رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه بعد از تلاش های گرجستان برای کنترل اوستیای جنوبی با استفاده از قوه قهریه که به واکنش روسیه در انجام ضد حملات منجر شد، صورت گرفت.

رویترز افزود: هر چند روابط روسیه با گرجستان از آن زمان به بعد تقویت شده است اما مدودف غرب را به تنش زایی در رابطه با این کشور از طریق بحث درباره امکان عضویت آن در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متهم می کند.

مدودف در مقاله ای به مناسبت پانزدهمین سالگرد به رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه در گرجستان با اشاره به امکان ضمیمه کردن آنها به خاک روسیه، افزود: اگر نگرانی های ما جنبه واقعی پیدا کند ما منتظر نخواهیم ماند.

مقام های گرجستان بارها به بهانه حفاظت از تمامیت ارضی این کشور گفته اند خود را به متعهد به پیوستن به ائتلاف ناتو تحت امر آمریکا می دانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.