کره جنوبی از بیم حملات محتمل کره شمالی رزمایش دفاع غیر نظامی و مقابله با حملات بیولوژیکی برگزار کرد.

رزمایش دفاع غیرنظامی و مقابله با حملات بیولوژیکی در کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزارت کشور کره جنوبی از بیم حملات محتمل کره شمالی تمرین دفاع  غیر نظامی و آمادگی برابر حملات شیمیایی و بیولوژیکی انجام داد.

به گزارش  روزنامه «دیلی صباح» آژیرهای حمله هوایی روز چهارشنبه در «سئول» پایتخت کره جنوبی و دیگر نقاط  این کشور به صدا در آمد و  شهروندان سئول برای نخستین بار  در ۶ سال گذشته به پناهگاه‌های زیرزمینی رفتند.

بر اساس این گزارش، این تمرین ۲۰ دقیقه‌ای از ساعت ۱۴ به وقت محلی شروع شد. وزارت کشور کره جنوبی اعلام کرد که هدف این تمرین آماده سازی برای تخلیه سریع شههار در صورت حمله هوایی  و موشکی کره شمالی بود.

با به صدا درآمدن آژیرها در سراسر کره جنوبی، به عابران دستور داده شد به پناهگاه‌ها یا تاسیسات اطراف بروند. حدود ۱۷۰۰۰ پناهگاه تعیین شده در سراسر کره جنوبی وجود دارد.

در مناطق نزدیک‌تر به کره شمالی ، تمرینات شدیدتری با آموزش جنگ شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی از جمله دستورالعمل‌هایی برای گذاشتن ماسک ضد گاز و استفاده از جیره غذایی اضطراری انجام شد.

یکی از شهروندان کره جنوبی گفت:«اگر نظامیان کره شمالی ناگهانی حمله کنند، سردرگمی منجر به تلفات بیشتر خواهد شد و به همین دلیل باید به خوبی تمرین کنیم.»

یک شهروند دیگر ۶۲ ساله کره جنوبی گفت: «این تمرین  ضروری است. ما همیشه در تقابل با کره شمالی هستیم.»

رزمایش‌های دفاع غیرنظامی در سال ۱۹۶۹ پس از یورش کماندوهای کره شمالی به مقر ریاست جمهوری در سئول آغاز شد، اما از سال ۲۰۱7 به حالت تعلیق درآمد.

یک روزنامه کره جنوبی در سرمقاله خود نوشت، اغراق نیست که بگوییم توانایی مردم در این زمینه  نزدیک به صفر است.

 در ادامه تنش بین این دو کشور همسایه، کره شمالی از پرتاب ماهواره نظامی به مدار زمین خبر داده است.کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.