اولین واحد هوشمند پرورش ماهی در غرب کشور همزمان با هفته دولت روز پنجشنبه و با حضور استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی در روستای امزاجرد از توابع شهرستان همدان افتتاح شد.

افتتاح اولین واحد هوشمند پرورش ماهی غرب کشور در همدان

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین، ظرفیت این واحد پرورش ماهی مداربسته ۲۰۰ تن در سال است که در آن از روش‌های نوین پرورش ماهی، بهینه سازی مصرف آب و افزایش عملکرد در واحد سطح، استفاده شده است.

هزینه اجرای طرح ۱۱۰ میلیارد ریال است که ۵۰ میلیارد ریال آن آورده متقاضی است و ۶۰ میلیارد ریال دیگر با استفاده از تسهیلات بانکی اجرایی شده است.

این واحد هوشمند پرورش ماهی برای ۶ نفر ایجاد شغل کرده است.

در این واحد فضولات ماهی دور ریز نمی‌شود و با استفاده در زمین‌های کشاورزی و گلخانه ها موجب بالارفتن بهره وری در امور کشاورزی می شود.

استاندار همدان در این آیین گفت: یک هزار و چهارطرح در هفته دولت به ارزش ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان بهره برداری می شود.

«علیرضا قاسمی فرزاد» افزود: همچنین عملیات اجرایی ۱۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت ۱۴۰۲ آغاز می شود.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی پتروشیمی ابن سینا نیز در هفته گذشته با ۳۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری آغاز شد.

وی ادامه داد: فعالیت مجتمع صنفی بنکداران با سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی دولت و بخش خصوصی آغاز شد که در آن بیش از ۶۰۰ مجموعه تجاری احداث شده که می تواند مرکزیت تجاری غرب کشور را با وسعت بیشتری پوشش بدهد.

استاندار یادآور شد: مجتمع تجاری بنکداران می تواند نیازهای غرب کشور را در زمینه خواروبار، لوازم خانگی و صنایع دستی تامین کند و با توجه به در اختیار داشتن ۵۰ هکتار زمین، این طرح قابل توسعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.