وزیر علوم گفت: باید قوانین و مقرراتی را وضع کنیم که جذب نخبگان در صنایع و وزارت‌خانه‌های مختلف را تسهیل کند.

وزیر علوم مطرح کرد؛ اقدامات وزارت علوم برای تسهیل استخدام نخبگان در صنایع و وزارت‌خانه‌ها

محمدعلی زلفی‌گل درباره هشدارهای مربوط به مهاجرت نخبگان و برنامه وزارت علوم برای حفظ نخبگان و متخصصان در داخل کشور، گفت: برای این کار ما باید قوانین و مقرراتی را وضع کنیم که جذب نخبگان در صنایع و وزارت‌خانه‌های مختلف را تسهیل کند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: برای این کار با موافقت‌نامه‌ای که با بنیاد ملی نخبگان داشتیم قرار شد بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از رتبه‌های برتر کنکور و المپیادها در صنایع مختلف مانند سایپا، انرژی‌اتمی و دانشگاه‌های مختلفی مانند هرمزگان، یزد، سهند تبریز و کرمان بورس شوند.

وی با اشاره به این‌که از سوی دیگر هم برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی با مدرک دکتری در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را داشتیم، عنوان کرد: افرادی که بنیاد ملی نخبگان آنان را تائید می‌کند خارج از فراخوان جذب اعضای هیئت علمی می‌شوند.

زلفی‌گل ادامه داد: نخبگان خارج از  کشور هم اگر همان استاندارهای بنیاد ملی نخبگان داشته باشند با معرفی این بنیاد نیازی به فراخوان ندارند و بطور مستقیم به عنوان عضوی از هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها می‌شوند و سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی شناسه استخدامی و اعتبار لازم را برای آنها پیش‌بینی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.