وزارت اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد: ۵۲۶هزار و ۱۷۸ مجوز کسب و کار از ۳۱ مرداد ماه سال گذشته تا اول شهریور ماه امسال در درگاه ملی مجوزها ثبت و به‌ صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شد.

صدور برخط ۵۲۶ هزار مجوز کسب‌وکار از درگاه ملی مجوزها در یک سال اخیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ۵۲۶ هزار و ۱۷۸ مجوز کسب و کار از ۳۱ مرداد ماه سال گذشته تا اول شهریور ماه امسال در درگاه ملی مجوزها ثبت و به‌صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شده است. تعداد کل درخواست‌های مجوز کسب و کار در این مدت زمانی یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۶۰ درخواست بوده است.

همچنین در دوره مورد بررسی ۴۳۴ هزار و ۷۲۳ درخواست مجوز توسط دستگاه‌ها رد شده و یا با انصراف مواجه شده است؛ ۱۶۴هزار و ۶۲۰ مجوز نیز در دست بررسی است و ۱۲۱ هزار و ۷۱۰ مجوز در بررسی مواجه با تأخیر قرار دارد.

بیشترین درخواست صدور مجوز همچنان مربوط به وزارت تعاون (مشاغل خانگی) با ۲۶۸ هزار و ۱۴۱ مجوز و کمترین درخواست نیز در بین دستگاه‌هایی که به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند، مربوط به شهرداری‌های کلانشهرها با ۲۴ و صندوق نوآوری با ۲۹ درخواست صدور مجوز است.

همچنین یک سال مورد اشاره درصد اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها ۹۷.۱ درصد و شاخص پاسخگویی به موقع به درخواست‌ها ۸۹.۳ درصد بوده است.

تعداد کل عناوین مجوزها برای ۳۴ دستگاه، سازمان و وزارتخانه ۴ هزار و ۵۰۱ عنوان بوده که وزارت صمت/اتاق اصناف با ۲ هزار و ۸۹۴ عنوان مجوز، بیشترین عنوان مجوز را در بین کل دستگاه‌ها دارد و وزارت تعاون با ۵۱۱ عنوان جایگاه دوم بیشتر عنوان مجوز را بین ۳۴ دستگاه به خود اختصاص داده است و کمترین عنوان مجوز با یک عنوان مربوط به جامعه مشاوران مالیاتی، اتاق بازرگانی ایران، سازمان نظام روانشناسی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و کارشناسان رسمی دادگستری است.

درصد اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها ۹۷.۱درصد است که ۸ دستگاه «سازمان انرژی اتمی»، «سازمان استاندارد»، «صندوق نوآوری»، «وزارت نیرو»، «سازمان حفاظت محیط زیست»، وزارت تعاون (مشاغل خانگی)، «سازمان صدا و سیما»،«وزارت نفت»،«معاونت علمی ریاست جمهوری»، «وزارت راه»، و «بانک مرکزی» به صورت کامل به درگاه متصل شده اند.

«سازمان نظام روانشناسی»، «سازمان نظام مهندسی ساختمان»، «کارشناسان رسمی دادگستری» و «سازمان برنامه و بودجه» به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل نیستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.