بیش از صدها آتش‌نشان و با پشتیبانی ده‌ها بالگرد و هواپیما در حال خاموش کردن آتش سوزی‌های جنگل های یونان هستند.

پرواز ده‌ها بالگرد و تلاش صدها آتش نشان برای مهار آتش سوزی‌های یونان

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، بیش از ۶۰۰ آتش نشان با حمایت ناوگانی از هواپیماها و بالگردها در حال مبارزه با آتش سوزی‌های ادامه دار شدید جنگلی در یونان هستند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» دور تازه آتش سوزی‌ها در یونان از یکشنبه در «اوروس» و «آلکساندروپلیس» در شمال و شمال شرقی این کشور ایجاد شده و تاکنون ۲۰ نفر کشته شده‌اند. آلکساندروپلیس نزدیک مرز یونان با ترکیه قرار دارد که اغلب توسط افرادی که از فقر و درگیری در خاورمیانه، آسیا و آفریقا می‌گریزند و به دنبال ورود به اتحادیه اروپا هستند، وارد این منطقه می‌شوند.

این آتش سوزی که یکی از بزرگترین آتش سوزی‌های جنگلی است که تا به حال یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را درنوردیده و  بخش‌های وسیعی از جنگل‌ها را نابود کرده است. سازمان آتش نشانی یونان اعلام کرد روز یکشنبه صدها آتش نشان، ۷ هواپیما و پنج بالگرد در حال مقابله با آن بودند.

سرویس مدیریت اضطراری اتحادیه اروپا یکشنبه اعلام کرد که آتش سوزی ۷۷۰۰۰ هکتار زمین را سوزانده است.کشورهای اروپای جنوبی با تابستان‌های گرم و خشک خود، به ویژه مستعد آتش سوزی های جنگلی هستند.

پرواز ده‌ها بالگرد و تلاش صدها آتش نشان برای مهار آتش سوزی‌های یونان

در حاشیه شمال غربی آتن، پایتخت یونان، آتش سوزی بزرگ دیگری برای روزها شعله ور شده، خانه‌ها را سوزانده و پارک ملی «پارنیتا» را می‌سوزاند. یونان از دیگر کشورهای اروپایی کمک خواسته است. آلمان، سوئد، کرواسی و قبرس هواپیما فرستاده‌اند، در حالی که ده‌ها آتش نشان رومانیایی، فرانسوی، چک، بلغاری، آلبانیایی، اسلواکی و صرب در یونان در حال  کمک هستند.

دلایل دو آتش سوزی بزرگ یونان هنوز مشخص نشده است. مقامات یونان گفته اند که آتش سوزی‌ها مشکوک است و چندین نفر تاکنون دستگیر شده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.