مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: پروازهای عمره بعد از ماه صفر در فرودگاه بیرجند از سرگرفته می‌شود.

از سرگیری پروازهای عمره بعد از ماه صفر در خراسان جنوبی

به گزارش قدس انلاین، خلیل طهماسبی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در چهار ماه نخست امسال، ۴۳۲ پرواز از فرودگاه بیرجند انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین در چهار ماه نخست امسال ۳۲ هزار  و ۳۳۳ نفر با پروازهای فرودگاه بیرجند جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان ایر و پارس ایر در فرودگاه بیرجند پرواز دارند که با برقراری پروازهای جدید از هفته آینده به جز دوشنبه و جمعه همه روزها پرواز خواهیم داشتیم. 

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقصد پروازها از فرودگاه بیرجند، مشهد و تهران است، ادامه داد: گرچه ظرفیت سه پرواز در روز برای فرودگاه بیرجند وجود دارد اما روزانه ۵۰۰ مسافر رفت و برگشت تقاضا داریم که برنامه‌ریزی بر همین اساس، دو پرواز در روز است.

طهماسبی با بیان اینکه پروازهای عمره نیز بعد از ماه صفر در فرودگاه بیرجند از سرگرفته می‌شود، اضافه کرد: طرح توسعه ترمینال فرودگاه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید که زیرساخت ترمینالی به دو برابر افزایش یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: بهسازی فرودگاه قدیم نیز در برنامه است که تا پایان سال با انتخاب مشاور وارد فاز اجرا می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه دو پروژه طی دو سال گذشته اجرا کردیم که به بهره‌برداری رسیده اما هنوز افتتاح رسمی نشده است، افزود: این پروژه‌ها شامل طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند و روشنایی سطوح پروازی فرودگاه طبس است که پروازها در این شهرستان ۲۴ ساعته شده و شاهد رشد ۱۰۰ درصدی پروازها هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.