در ادامه بدرفتاری رژیم صهیونیستی با پناهجویان اوکراینی، یک روزنامه اسرائیلی از اخراج بیماران اوکراینی از بیمارستان‌ها و عدم تمدید بیمه درمانی آن‌ها خبر داد.

اخراج پناهجویان اوکراینی از بیمارستان‌های صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار گزارشی فاش کرد که به دلیل عدم تامین بودجه ویژه پناهجویان اوکراینی از سوی وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، برخی از بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت این رژیم، از پذیرش پناهجویان اوکراینی امتناع می‌کنند. 

در سرمقاله روز یکشنبه هاآرتص آمده است: «اسرائیل هنوز بیمه درمانی پناهندگان اوکراینی را که دو هفته و نیم پیش منقضی شده بود، تمدید نکرده و حدود ۱۴۰۰۰ نفر را بدون پوشش خدمات بهداشتی رها کرده است. علاوه بر این، در نیم سال گذشته کلیه خدمات ارائه شده به این پناهندگان یا کاهش یافته یا متوقف شده است».

در ادامه این یادداشت آمده است: «اگر از وزارتخانه‌های دولتی بپرسید که چرا اسرائیل حداقل حمایت از پناهجویان جنگی را حذف کرده، آن‌ها شتاب‌زده به شما می‌گویند که می‌خواهند خدمات بهداشتی را تمدید کنند، آنها می خواهند، اما اکنون آماده پرداخت مبالغ لازم برای آن نیستند».

به نوشته هاآرتص، تمدید بیمه درمانی برای پناهجویان اوکراینی با مشکل مواجه شده زیرا رژیم صهیونیستی موفق به یافتن بودجه برای آن نمی‌شود. این رژیم قادر نیست که کمتر از ۴۰ میلیون شِکِل  (۱ دلار = ۳.۷۷ شِکِل) تامین کند تا به تعهد خود در ارائه حداقل سطح خدمات به پناهندگان اوکراینی و دست‌کم ارائه یک راه حل فوری برای درمان‌های پزشکی که آغاز شده یا آغاز می‌شود، عمل کند. 

در ادامه این یادداشت آمده است، رفتار کابینه راست افراطی نتانیاهو با پناهجویان اوکراینی، تعجب آور نیست، زیرا این کابینه از صندوق حکومت غارت می‌کند تا جیب بخش‌های نزدیک به خود را پرکند و کودتای سیستماتیک را هدایت کند، لذا موفق به تامین بودجه برای هزینه های درمانی پناهجویان نمی‌شود.

در پی انتشار خبر ناکامی کابینه در تمدم تمدید بیمه درمانی برای پناهجویان اوکراینی، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و رئیس حزب افراطی «صهیونیسم مذهبی» شتاب‌زده گفت: «ما به این اعتقاد داریم. آن‌ها از جنگ فرار کردند و ما از آن‌ها استقبال کردیم و همچنان با آغوش باز از آنها پذیرایی خواهیم کرد».

روزنامه هاآرتص با به تمسخر گرفتن این اظهارات اسموتریچ نوشت: «بله، ولی عملا اعتقاد شما یک طرف است و تامین مالی در طرف دیگر».

این در حالی است که یک منبع آگاه در یکی از وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی گفت:« طی این هفته، وزیر دارایی که ۷۰۰ میلیون شکل برای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری اختصاص داد، می‌توانست، ۴۰ میلیون شکل برای درمان پناهجویان تامین کند. بفرمایید جناب وزیر، پول بیاورید».

هفته پیش بود که مدیرکل دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی از وزارت‌خانه‌های رفاه، بهداشت و داخلی خواست تا این بودجه برای پناهجویان اوکراینی را تامین کنند. «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به همتای اوکراینی خود وعده داد که طی ۴۸ ساعت آینده این مشکل را حل کند. در مقابل  اوکراین نیز طی سال جاری اجازه ورود صهیونیست‌ها به منطقه اومان را بدهد. اما این مسئله هنوز حل نشده است. 

«ایوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که این کشور با وجود خطرات امنیتی زیاد و تلاش‌های پشتیبانی گسترده، هر ساله پذیرای ده‌ها هزار اسرائیلی در شهر اومان است این در حالی است که کابینه اسرائیل برخورد بدی با پناهجویان اوکراینی دارد.

روزنامه جروزالم پست نیز پیشتر در گزارشی نوشت که اوکراین پیام تهدید شدید الحنی را به رژیم صهیونیستی ارسال کرده که مفاد آن درباره ضرورت توقف اخراج پناهجویان اوکراینی بوده در غیر این صورت اوکراین طی سال جاری مانع از ورود صهیونیست‌ها به منطقه اومان می‌شود. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.