وزیر کشور با اشاره به اینکه مس سرچشمه یک ظرفیت بزرگ اقتصادی برای کشور محسوب می‌شود، گفت: مجتمع مس سرچشمه ۱۲۰ میلیون تن در سال استخراج دارد که در طرح‌های توسعه این آمار باید به چند برابر برسد.

وزیر کشور: برنامه ارزشمندی برای استحصال مس سرچشمه داریم/ شناسایی ۹.۲ میلیارد تن ذخایر مس

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجتمع مس سرچشمه بزرگترین معدن روباز کشور است، اظهار داشت: این معدن حدود ۷۰ درصد ظرفیت مس کشور را به خود اختصاص داده و یک ظرفیت بزرگ اقتصادی برای کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه مس یکی از اولویت‌های مهم دولت است، گفت: مجتمع مس سرچشمه ۱۲۰ میلیون تن در سال استخراج دارد که در طرح‌های توسعه این آمار باید به چند برابر برسد.

وزیر کشور با بیان اینکه برنامه توسعه‌ای مس به طور جدی در دستور کار ‌است و برنامه ارزشمندی برای استحصال این ماده معدنی تعریف شده افزود: ظرفیت کاتدی و صنایع فرآوری مس نیز بسیار مهم است.

وی با اشاره به ارزش افزوده خوبی که در صنایع پایین دستی مس وجود دارد، بیان کرد: ظرفیت‌های دیگری نیز باید از این معدن استحصال شود چرا که مس ظرفیت اقتصادی بزرگی است و باید نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا کند.

وحیدی با بیان اینکه مس امروز هم نقش بزرگی در اقتصاد ایران دارد، گفت: با این وجود این صنعت می‌تواند جایگاه بسیار ارزشمندتری در آینده اقتصاد ایران در دنیا داشته باشد و زمینه‌های توسعه و تشکیلات جدید شرکت مس باید فراهم شود.

وی با اشاره به شناسایی ۹.۲ میلیارد تن ذخایر مس در این منطقه، بیان کرد: به میدان آوردن چهار میلیارد تن دیگر از این ظرفیت که هنوز روی آن کار نشده، اتفاقات و ظرفیت سازی بزرگی را رقم می‌زند.

احمد وحیدی وزیر کشور که برای افتتاح چند پروژه در هفته دولت به استان کرمان سفر کرده، در اولین مقصد سفر خود وارد مجتمع مس سرچشمه رفسنجان شد و در بازدید از این مجتمع بزرگ صنعتی و معدنی دیدار و نشستی با مدیران این مجتمع داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.