فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: بهداری نیروی زمینی سپاه خدمات پزشکی ویژه‌ای به زائرین عزیز اربعین در مرزهای خروجی و ورودی ارائه می‌دهد.

ارائه خدمات امدادی و درمانی سپاه به هزاران زائر اربعین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در رابطه با ارائه خدمات سپاه به شرکت کنندگان پیاده‌روی اربعین گفت: بهداری نیروی زمینی سپاه خدمات پزشکی ویژه‌ای به زائرین عزیز در مرزهای خروجی و ورودی ارائه می‌دهد. در همین راستا با استقرار چهار بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی در مرزهای مهران، باشماق، خسروی و ریمدان در داخل کشور این ارائه خدمات صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: یک بیمارستان سیار فوق تخصصی از بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) کرمان که از نظر تجهیزات تخصصی، پزشکی، چارت پزشکی و همچنین از لحاظ فضای درمانی جز بیمارستان‌های استاندارد و از بهترین بیمارستان‌های ماست، در مرز مهران مستقر شده و آماده خدمت رسانی به زائرین عزیز است. تا کنون نیز حدود هشت هزار نفر از این خدمات استفاده کرده‌اند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: این بیمارستان به جهت سرعت بخشی ارائه خدمات پزشکی به زائرین عزیز در مرز مهران مستقر شده چرا که حجم زائرین در این مرز بیش از سایر مرزهاست. این بیمارستان شامل بخش‌های آزمایشگاه، تصویربرداری، اتاق عمل، بخش‌های بستری، اورژانس و ریکاوری است. همچنین به جهت تردد زائرین در هوای گرم تعداد بیمارانی که دچار گرمازدگی می‌شوند زیاد است بنابراین پیش بینی‌های لازم انجام شده و خدمات ارائه می‌شود.

سردار اخوان گفت: بیمارستانی که در مرز خسروی مستقر شده یک بیمارستان سیار بسیار مجهز و پیشرفته است و تمام امکاناتی که یک بیمارستان سیار در سطح بین المللی باید داشته باشد را داراست و به زائرین محترمی که از مرز خسروی عبور می‌کنند خدمات ارائه می‌دهد. تا کنون نیز حدود هزار و هشتصد نفر از این خدمات در مرز خسروی بهره برده‌اند.

وی ادامه داد: یک بیمارستان دیگر در مرز باشماق توسط بیمارستان بعثت سنندج فعال کرده‌ایم که کادر پزشکی و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای دارد. در این بیمارستان میزان تردد و تعداد مراجعه کنندگان کمتر از سایر بیمارستان‌ها ست ولی صد در صد آماده ارائه خدمات رسانی است که شامل بخش‌های آزمایشگاه، تصویر برداری، اتاق عمل، بستری و… است و تجهیزات آن کامل است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه یکی از مرزهای کشور که نیاز به خدمات ویژه ای داشت مرز ریمدان در استان سیستان و بلوچستان بود بنابراین یک بیمارستان کاملاً مجهز را در این نقطه مستقر کردیم تا به عزیزانی که از مرز پاکستان می‌آیند خدمات ارائه دهیم.

سردار اخوان گفت: در داخل خاک عراق نیز بین نجف و کربلا یک بیمارستان مانند هر ساله مستقر است. ظرفیت‌های تخصصی در این مرکز بسیار بالاست. همچنین یک واحد جراحی نیز به صورت سیار در مسیر پیاده روی در میان شهر نجف و کربلا مستقر است که به افرادی که در این مسیر آسیب می‌بینند، خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین بیست تیم پنج نفره و سیار آماده‌اند که با تجهیزات کامل و متناسب با نیاز به محل‌های مختلف اعزام شوند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: در بحث امداد هوایی نیز سه پایگاه هوایی در شرق و غرب کشور آماده ارائه خدمات به زائران هستند و در صورت نیاز می‌توانند در کمترین زمان با استفاده از بالگرد بیماران را به مراکز درمانی انتقال دهند. از زائران عزیز می‌خواهیم نکات بهداشتی را مدنظر قرار داده و در زمان‌هایی که هوا خنک‌تر است به پیاده روی بپردازند تا کمتر دچار گرمازدگی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.