عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساماندهی تعطیلات پایان هفته رونق گردشگری و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، گفت: ایران به‌ دلیل یک روزه بودن تعطیلات هفتگی‌اش با عدد ۷۹ روز تعطیلی با احتساب تعطیلات مناسبتی و رسمی، فاصله قابل توجهی ۴۰روز با میانگین جهانی دارد.

تعطیلات در ایران ۴۰ روز کمتر از میانگین جهانی است

محسن پیرهادی در مورد دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته و توسعه گردشگری داخلی،گفت: ایجاد شغل واقعی برای جوانان و زنان،کاهش فقر و حفظ میراث تاریخی و فرهنگی در مناطق مقصد از جمله محاسن توسعه گردشگری داخلی است.

 نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح ساماندهی تعطیلات و دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته علاوه بر افزایش زمان تعاملات بین المللی و ‌توسعه اقتصادی-تجاری کشور به ارتقای بهره‌ وری نیروی کار و رونق گردشگری داخلی  منجر می‌شود.

 پیرهادی با اشاره به اینکه میانگین روزهای تعطیل در اکثر کشورهای دنیا ۱۲۰ است،گفت: ایران به‌دلیل یک روزه بودن تعطیلات هفتگی‌اش با عدد ۷۹ روز تعطیلی با احتساب تعطیلات مناسبتی و رسمی، فاصله قابل توجهی 40روز با میانگین جهانی دارد، این در حالی است که بر اساس تحقیقات سازمان جهانی کار میزان بهره‌وری نیروی انسانی با ساعت کار نسبت معکوس دارد.

 عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم ادامه داد: افزایش تعطیلات پایان هفته علاوه بر افزایش بهره‌مندی نیروی کار، فرصت و توان برنامه‌ریزی برای استفاده هدفمند از روزهای پایان هفته را در اختیار شهروندان ‌به صورت ویژه در اختیار خانوادهها قرار می دهد تا بتوانند به صورت هفتگی یا ماهانه سفرهای یک یا دو روزه ایی به حاشیه شهرها و مراکز فرهنگی، زیارتی و تاریخی حومه شهرهای محل سکونتشان تدارک ببینند و سفرهای داخلی منظم و پرتعدادی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: زنجیره گسترده حوزه گردشگری شامل اسکان، حمل و نقل و خدمات رفاهی، خدمات تفریحی و حوزه صنایع دستی و ...  می‌شود، تقویت این زنجیره ثمرات اقتصادی و فرهنگی ‌محیط زیستی قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه همان طور که الگوی موفق صنعت گردشگری چین و هند در دهه اخیر نشان داده، رونق گردشگری داخلی دروازه جذب گردشگر خارجی تلقی می‌شود، یادآور شد: صنعت گردشگری دومین صنعت در آمدزای جهان است و سرمایه گذاران خارجی بسیاری هستند که پس از حوزه ارتباطات ترجیح می‌دهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

پیرهادی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری  تا ۱۰ سال آینده  صنعت گردشگری در سطح جهان منجر به اشتغال بیش از ۴۳۰ میلیون نفر خواهد شد و این بدان معناست که از هر ۹ نفر در جهان یک نفر شغلی مرتبط با صنعت گردشگری خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.