مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های توسعه منابع آب در استان از آغاز فعالیت سیزدهم تا کنون تحقق یافته است.

تحقق ۲۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه منابع آب در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، علیرضا طاهری اظهار کرد: با تخصیص این اعتبارات، کارشناسان و متخصصان شرکت آب منطقه‌ای استان طرح‌های احداث سد مخزنی، تامین و انتقال آب مورد نیاز شهرها، روستاها و صنایع، ساماندهی رودخانه ها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی را اجرا کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: ساخت سدها و شبکه های آبیاری و زهکشی سدهای "شوریجه" و "دوستی" در شهرستان سرخس، "قره تیکان" و "چهچهه" در کلات، "ابیورد" در درگز، آب‌رسانی به شهرستان نیشابور از سد "بار"، خط انتقال و تصفیه خانه شهر فیروزه، آب‌رسانی به سرخس، خط انتقال آب شرب از غرب دشت مشهد، بازگشایی و ساماندهی کشف رود و کال "سیاسک" از جمله اقدامات انجام شده و در دست اقدام این شرکت است.

وی گفت: مسوولان این شرکت با این اقدامات، به رغم شرایط بحرانی و کمبود منابع آبی به دلیل کاهش بارندگی با همت شهروندان در مصرف بهینه آب و انجام عملیات حرفه‌ای و تخصصی کارشناسان، در حال مدیریت بحران خشکسالی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.