۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 910359

به واجدان شرایط طرح سرباز ماهر وام ۱۵۰ میلیون تومانی اشتغال پرداخت می‌شود.

وام سربازی را به چه کسانی می دهند؟

 وام ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی اشتغال سربازان از سال گذشته پرداخت می‌شود و گفته می‌شود که در صورت تخصیص اعتبار امسال هم سربازان بتوانند از این وام اشتغال‌زایی استفاده کنند.

آنگونه که فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان اعلام کرده است سربازانی که در دوره‌های مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شرکت کرده‌اند می‌توانند وام اشتغال ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند. اما دریافت وام اشتغال‌زایی سربازان شرایط خاصی دارد و به افراد زیر پرداخت می‌شود:

۱- افرادی که که در طول دوره خدمت سربازی، حداقل یک مهارت تخصصی را از طریق قرارگاه مهارت‌آموزی فرا گرفته باشند و گواهینامه مهارتی داشته باشند.
۲- افرادی که نهایتا سه سال از پایان دوره خدمت سربازی آنها گذشته باشد.
۳- افرادی که طرح اشتغال‌زایی قابل اجرا ارائه کنند و طرح آنها منجر به اشتغال‌زایی واقعی شود.

مراحل پرداخت وام اشتغال سربازان

به گفته فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، سربازان ابتدا باید در این قرارگاه یک مهارت خاص را یاد بگیرند و گواهینامه شرکت در این دوره را هم دریافت کنند. پس از این مرحله، این سربازان می‌توانند درخواست دریافت وام خود را ارائه کنند. این درخواست ابتدا در کمیته‌ای تخصصی در استانداری‌ها بررسی می‌شود و سپس با تایید معاونت امور هماهنگی استانداری‌ها و قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان، افراد واجد شرایط برای دریافت وام به بانک معرفی می‌شوند.

شرایط وام ۱۵۰ میلیونی اشتغال

وام اشتغال‌زایی سربازان در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و کارمزد آن تنها ۲ تا ۴ درصد است. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که متقاضیان سال ۱۴۰۱ هنوز در صف دریافت این وام هستند و آنگونه که فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کرده پرداخت این وام در سال ۱۴۰۲ هنوز آغاز نشده است.

به عبارتی متقاضیان سال گذشته هنوز در نوبت دریافت تسهیلات بانکی هستند و تا تمام شدن این گروه، ثبت نام وام اشتغال سربازان انجام نمی‌شود. اما پس از اتمام این دوره، ثبت نام وام جدید در سامانه سربازار ماهر انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام درخواست بدهند.

مشمولان این وام، سربازانی هستند که از سال ۹۹ به بعد کارت پایان خدمت سربازی خود را دریافت کرده باشند و تنها سه سال از پایان سربازی آنها گذشته باشد.

منبع: تجارت‌نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.