یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی خبر داد که این سازمان برای تأمین امنیت زائران ایرانی که از گذرگاه خسروی وارد خاک عراق می‌شوند، حلقه‌های امنیتی تشکیل داده است.

حلقه‌های امنیتی الحشد الشعبی در گذرگاه خسروی برای تأمین امنیت زائران ایرانی

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، صادق الحسینی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق امروز سه‌شنبه خبر داد که نیروهای این سازمان، امنیت شمار زیادی از زائران ایرانی را تأمین خواهند کرد.

الحسینی به پایگاه خبری المعلومه گفت: بیش از سه هزار زائر ایرانی از گذرگاه مرزی المنذریه (خسروی) وارد عراق شدند و از دیالی به صلاح الدین و عتبات مقدس در سامراء و پس از آن کربلای معلی خواهند شد تا بتوانند مراسم اربعین را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه گسیل شمار زیادی از زائران باعث شده است که حلقه‌های امنیتی بین دیالی و صلاح الدین ایجاد شود، تصریح کرد، این حلقه‌ها هماهنگی مستقیمی با هم دارند تا امنیت را در مسیرهای روستایی  برقرار کنند که زائران تا الحاتمیه و سپس سامراء طی می‌کنند.

این فرمانده الحشد با اشاره به اینکه روزانه بر تعداد زائران ایرانی افزوده می‌شود، از ساکنان روستاهایی تشکر کرد که در این مسیر قرار دارند و از طریق موکبهای خود، بهترین خدمات را ارائه می‌کنند و در هماهنگی کامل با الحشد الشعبی قرار دارند.

روز گذشته نیز، محمد التمیمی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی خبر داد که فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق وارد استان دیالی شد و نشست مهمی با فرماندهان الحشد و نیروهای امنیتی برگزار کرد.

التمیمی درباره جزئیات این نشست گفت: در این نشست، مسائل مهم امنیتی در دیالی بررسی و سه تصمیم اتخاذ شد. مهمترین تصمیم افزایش سطح آماده‌باش و میزان استقرار نیروها همزمان با نزدیک شدن به اوج حرکت زائران است؛ چه از گذرگاه المنذریه یا سایر شهرهای دیالی(جزئیات بیشتر).

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین  هم با اشاره به آخرین آمار از زائران اربعین، گفت: آمار ثبت نام زائران در سامانه سماح نزدیک به ۳ میلیون نفر است. از این میزان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی افزود: میزان خروجی زائران ما تا این لحظه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است و تعداد زائرانی که با پایان زیارت به کشور بازگشتند نیز بیش از ۳۸۰ هزار نفر هستند.

میراحمدی با بیان اینکه اکنون در همه مرزها با وجود افزایش و تراکم قابل توجه زائران تردد آن‌ها به سهولت و راحتی انجام می‌شود، تصریح کرد: این یک اتفاق بسیار مبارکی است که لبخند زیارت رضایت زائران را شاهد هستیم. لذا، همچون گذشته از ازدحام جمعیت در موارد قبلی کاسته شده است.

میراحمدی از گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر کشور عراق خبرداد و بیان کرد:‌ طی تماسی که با وزیر کشور عراق داشتم، از زحمات عزیزان عراقی تمجید کردم. زحمات عزیزان عراقی در حمل و نقل زائران به گونه‌ای مناسب است که اتوبوس‌های پشتیبان که ما برای حمل و نقل زائران در داخل خاک عراق پیش‌بینی کرده بودیم کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.