مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: حدود هفت میلیون هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور دارای سند مالکیت تک برگ هستند که ۱۰ درصد آن‌ها متعلق به خراسان رضوی است.

۱۰ درصد از اراضی کشاورزی دارای سند مالکیت کشور متعلق به خراسان رضوی است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی، مرتضی مولوی‌پور اظهار کرد: تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی یکی از اولویت‌های سال جاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده است که خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشتاز در این عرصه بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ادامه داد: اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، موفق به تثبیت و صدور ۲ هزار و ۳۰۴ سند مالکیت برای ۳۴ هزار و ۹۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان شده است که رشد حدود ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به ویژگی منحصر به فرد طرح سند دار کردن اراضی کشاورزی در سال جاری خاطرنشان کرد: برای نخستین بار کشاورزان از پرداخت هزینه‌های نقشه‌برداری معاف شده‌اند و نیازی به حضور کشاورز به اداره کل و مرکز خاصی نیست.

مولوی‌پور اضافه کرد: در این طرح کارشناسان با مراجعه به مناطق مختلف استان خراسان رضوی از نزدیک مدارک را اخذ می‌کنند و پس از انجام تمام مراحل، مجدد مدارک را به کشاورز تحویل می‌دهند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بیان کرد: اخذ سند تک برگ در پیشگیری از اختلافات ملکی و ایجاد امنیت اجتماعی و فرهنگی برای مالکان حائز اهمیت است، از این رو جهت سنددار شدن کامل اراضی کشاورزی استان، همراهی کشاورزان و مسوولان استانی را خواستار هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.