سفیر روسیه در آمریکا گفت، مسکو نخستین کشوری نخواهد بود که از سر گیری آزمایش‌های اتمی را آغاز می‌کند، بلکه آماده است تا اگر آمریکا چنین آزمایش‌هایی را اول انجام داد، واکنش نشان دهد.

آنتونوف: آزمایش هسته‌ای انجام نمی‌دهیم، مگر اینکه آمریکا شروع‌ کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سفارت روسیه در واشنگتن از قول مطلب منتشر شده آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در تلگرام نوشت: وزارت خارجه ایالات متحده آشکارا ماهیت سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ماه فوریه ۲۰۲۲ در مجمع فدرال روسیه را تحریف کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: رئیس جمهوری روسیه تصریح کرده بود، سیاست ایالات متحده مخل است. در صورت از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای ایالات متحده، مسکو با آمادگی پاسخ خواهد بود. با این حال، مسکو اولین کشوری نخواهد بود که چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

آنتونوف همچنین دولت واشنگتن را متهم کرد که از در تلاش برای «تفکر واهی» پایش را فراتر گذاشته است. وی افزود که مقام‌های ایالات متحده در این مساله «به پایین ترین حد رسیده‌اند.»

سفیر روسیه در آمریکا همچنین ادامه داد: روسیه به روند یکجانبه آزمایش‌های هسته‌ای به شیوه‌ای سازگار و مسؤولانه پایبند است. ما معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای را در سال ۲۰۰۰ امضا کردیم. در مقابل، ایالات متحده نه تنها از الگوی ما پیروی نمی‌کند، بلکه حتی کاری برای اجرایی کردن این معاهده انجام نداده است.

آنتونوف با اشاره به بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی ژاپن در سال ۱۹۴۵ یادآور شد که ایالات متحده تنها کشوری است که از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و این کار را «علیه جمعیت غیرنظامی» انجام داده است.

وی همچنین گفت، در صورتی که آمریکا حتی کمی شرم و گناه به خاطر کاری که انجام داد، احساس می‌کرد، اقداماتی برای تصویب معاهده انجام می‌داد.

این دیپلمات روس همچنین ادامه داد: سیاست ایالات متحده، از جمله در مورد کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه، بر این فرض استوار است که کشوری دیگر همواره در تخریب بنیادهای امنیت بین‌المللی مقصر است و در این مورد همیشه انگشت اتهام به سوی روسیه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.