تیم ملی بسکتبال ایران که دیدار برابر اسپانیا را با برتری در کوارتر نخست آغاز کرد در پایان این دیدار متحمل شکست شد و اینگونه مرحله مقدماتی جام جهانی را بدون برد به پایان رساند. 

شکست بسکتبال ایران برابر اسپانیا/ بدون برد در جام جهانی

در روز پایانی مرحله مقدماتی نوزدهمین دوره جام جهانی بسکتبال، تیم ملی ایران از ساعت ۱۷ امروز چهارشنبه در سالن اندونزی آره‌نا به مصاف اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی و تیم اول رنکینگ جهانی رفت و با نتیجه ۸۵ به ۶۵ متحمل شکست شد.

داورانی از پاناما، آرژانتین و پورتوریکو قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.

بهنام یخچالی، محمد امینی، پیتر گریگوریان، ارسلان کاظمی و حسن علی اکبری ترکیب پنج نفره ای بودند که «هاکان دمیر» سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی بسکتبال برای آغاز این دیدار وارد زمین کرد. نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و اسپانیا به این شرح است:

* ایران ۶۵ - اسپانیا ۸۵
(۱۷ بر ۱۶)، (۱۷ به ۲۷)، (۱۸ به ۲۱)، (۱۳ به ۲۱)

شکست بسکتبال ایران در پایان جدال یک نیمه‌ای با قهرمان جهان

تیم ملی بسکتبال ایران در کوارتر نخست دیدار برابر اسپانیا برتری قابل ملاحظه‌ای داشت

کوارتر نخست؛ برتری ایران برابر قهرمان جهان

اولین امتیاز رقابت دو تیم ایران و اسپانیا وقتی یک دقیقه از آغاز بازی گذشته بود، توسط پیتر گیرگوریان و با اقدام سه امتیازی او به دست آمد. بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران که دو بازی گذشته خود را واگذار کرده بود خیلی زود از قهرمان جهان پیش افتاد. این برتری تا دقیقه هفت ادامه داشت درحالیکه اسپانیایی‌ها تنها صاحب دو امتیاز شده بودند. در این دقیقه بود که تیم ایران توسط علی اکبری و از روی دو پرتاب آزاد صاحب دو امتیاز دیگر شد و اختلاف امتیازی اش را از مدافع عنوان قهرمانی بیشتر کرد. در ادامه اقدام بهنام یخچالی تیم ایران را صاحب سه امتیاز دیگر کرد.

تقریباً این کوارتر به نیمه رسیده بود که تیم ایران ۸ بر ۴ همچنان از حریف پیش بود، در این لحظات بود که اسپانیایی‌ها با نفوذ به زیر سبد صاحب دو امتیاز دیگر شدند اما برتری ملی پوشان ایران تا آنجا ادامه پیدا کرد که امتیاز ۱۵ بر ۱۱ به سود آنها ثبت شده بود. با وجودیکه اسپانیا به فشار دفاعی خود اضافه کرده بود اما تیم ایران توسط محمد امینی صاحب دو امتیاز دیگر شد. در ادامه پرتاب سه امتیازی ملی پوش اسپانیا اختلاف دو تیم را به سه رساند (۱۷ بر ۱۴ به سود ایران)

دو دقیقه پایانی این کوارتر در حالی سپری شد که مالکیت توپ بیشتر در اختیار بازیکنان تیم ملی ایران بود با این حال بعد از اینکه آنها نتوانستند از حملات خود و حتی دو پرتاب پنالتی به نتیجه برسند، اسپانیایی‌ها خیلی راحت صاحب دو امتیاز شدند و در نهایت این کوارتر با برتری ۱۷ بر ۱۶ تیم ملی ایران به پایان رسید.

شکست بسکتبال ایران در پایان جدال یک نیمه‌ای با قهرمان جهان

در کوارتر دوم دیدار تیم‌های ایران و اسپانیا، مالکیت توپ بیشتر در اختیار اسپانیایی‌ها بود

کوارتر دوم؛ ورق برگشت

برخلاف کوارتر اول، کوارتر دوم با گلزنی اسپانیایی‌ها آغاز شد و اینگونه آنها بالاخره از تیم ایران پیش افتادند (۱۹ بر ۱۷). دو دقیقه از این کوارتر گذشته بود در حالیکه شاگردان هاکان دمیر هنوز هیچ امتیازی به دست نیاورده بودند. در این دقایق بود که سجاد مشایخی توانست از سد دفاعی اسپانیا گذشته و تیم ایران را صاحب امتیاز کند.

حامد حدادی که در کوارتر نخست به طور کامل نیمکت نشین بود در نیمه این کوارتر با نفوذ به دفاع اسپانیا دو امتیاز برای تیم ایران کسب کرد و در ادامه هم با کسب یک امتیاز دیگر اختلاف امتیاز تیم ایران با اسپانیا را به حداقل رساند اما اسپانیایی‌ها خیلی زود با نفوذ به منطقه رنگی و استفاده از موقعیت‌های شوت دوباره اختلاف را بیشتر کردند.

حامد حدادی از بازیکنان مؤثر تیم ملی بسکتبال در کوارتر بود که طی مدت زمان کم حضورش در زمین با نفوذ به منطقه دفاعی حریف، خود یا هم تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد اما در مجموع تیم ملی بسکتبال اسپانیا در کوارتر دوم با فشار و انسجام بیشتر دفاعی توانست تیم برتر میدان باشد و در نهایت برتری ۲۷ بر ۱۷ را برای خود ثبت کند.

بدین ترتیب نیمه نخست جدال دو تیم ملی بسکتبال ایران و اسپانیا با برتری ۴۳ بر ۳۴ اسپانیایی‌ها به پایان رسید.

شکست بسکتبال ایران برابر اسپانیا/بردن یک چهارم بازی ازقهرمان جهان

تیم ملی بسکتبال ایران در کوارتر سوم رقابت نزدیکی با اسپانیا داشت اما در نهایت نتیجه این کوارتر را واگذار کرد

کوارتر سوم؛ برتری که به پایان نرسید

تیم ملی بسکتبال ایران که نتیجه کوارتر دوم و نیمه نخست را واگذار کرده بود، کوارتر سوم را با گلزنی آغاز کرد و امتیازاتش را به ۳۶ رساند. در ادامه هم محمد امینی با یک شوت دو امتیازی باعث کمتر شدن اختلاف امتیازی شد اما در دقیقه ۷ پرتاب سه امتیازی بازیکن تیم ملی اسپانیا دوباره این تیم را به امتیاز ۴۶ رساند.

ملی پوشان بسکتبال ایران که در کوارتر دوم مغلوب دفاع اسپانیا شدند در این کوارتر با نفوذ به عمق و حملات بیشترف رقابت نزدیک تری را دنبال کردند و توانستند در این کوارتر از حریف پیش بیفتند اگرچه در مجموع همچنان تیم ناکام میدان بودند.

کمتر از پنج دقیقه به پایان این کوارتر باقی مانده بود که اسپانیایی ها با یک شوت سه امتیازی خود را در عدد ۱۱ با تیم ایران مساوی کردند (نتیجه کوارتر سوم) اما حدادی بلافاصله با یک نفوذ دوباره تیم ایران را با حداقل اختلاف امتیاز پیش انداخت.

یک دقیقه و چهارده ثانیه به پایان این کوارتر باقی مانده بود که اسپانیا از تیم ایران پیش افتاد (از نظر امتیاز کوارتر) و توانست اختلاف امتیاز کلی خود را هم بیشتر کند. در ادامه سینا واحدی در یک حرکت زیبا، باعث تساوی دو تیم در عدد ۱۸ شوند اما در نهایت تیم ملی بسکتبال ایران این کوارتر را با نتیجه ۲۱ به ۱۸ واگذار کرد.

کوارتر چهارم؛ شکست دوباره ایران و برتری نهایی اسپانیا

کوارتر پایانی دیدار دو تیم ملی بسکتبال ایران و اسپانیا در حالی آغاز شد که اسپانیا با نتیجه ۶۴ بر ۵۲ تیم برتر میدان بود. بازیکنان این تیم در آغاز این کوارتر با یک اقدام سه امتیازی مجموع امتیازات شان را به ۶۷ رساندند. در ادامه میثم میرزایی از دو پرتاب پنالتی بهترین استفاده را برد تا تیم ایران هم خیلی زود در این کوارتر صاحب امتیاز شود.

محمد امینی دومین بازیکن گلزن تیم ایران در این کوارتر بود که با شوت سه امتیازی موفقی را وارد سبد کرد. بعد از آن و در حالیکه اسپانیایی ها حملات تند و تیزی را طراحی می کردند، حامد حدادی وارد زمین شد. در همین زمان بود که حریف تیم ایران صاحب دو امتیاز دیگر شد تا با نتیجه ۷۴ بر ۵۷ همچنان تیم برتر میدان باشد.

شاگردان اسکاریولو در تیم ملی بسکتبال اسپانیا در مجموع کوارتر چهارم هم برتری خود را حفظ کرد.آنها ضمن حفظ دفاع سخت خود روی بازیکنان ایران، بارها با نفوذ به عمق دفاع تیم کشورمان و طراحی ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شدند و اختلاف را به ۲۰ رساندند. در ثانیه های پایانی بازی دو اقدام تیم ملی ایران برای پرتاب سه امتیازی به نتیجه نرسید و بدین ترتیب این کوارتر با برتری ۲۱ بر ۱۳ اسپانیا به پایان رسید.

بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران در پایان چهار کوارتر رقابت با اسپانیا با نتیجه ۸۵ به ۶۵ متحمل شکست شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.