رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: فروشندگان به دلیل پرداخت چک، تامین نقدینگی و هزینه‌های فروشگاهی قیمت کالاهای خود را کاهش داده‌اند؛ این کاهش قیمت از ۵ تا ۲۰ درصد متغیر است.

قیمت لوازم خانگی تا ۲۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس خراسان، سید رسول ابن‌الرضا در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی در مشهد اظهار کرد: قیمت لوازم خانگی به صورت شرکتی کاهش پیدا نکرده است. فروشندگان لوازم خانگی به‌دلیل رکود بازار و مشکلات مالی، قیمت کالاهای خود را حتی به ضرر کاهش داده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد افزود: در حال حاضر شرایط فروش لوازم خانگی تغییر کرده است‌. طی چند ماه اخیر فروشندگان کالاهای خود را به صورت نقدی می‌فروختند اما اکنون لوازم خانگی با قیمت مصرف کننده، اقساط طولانی مدت، بدون سود و دیرکرد به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: فروشندگان به دلیل پرداخت چک، تامین نقدینگی و هزینه‌های فروشگاهی از جمله آب و برق و... قیمت کالاهای خود را کاهش داده‌اند؛ این کاهش قیمت از ۵ تا ۲۰ درصد متغیر است.

ابن‌الرضا عنوان کرد: در حال حاضر هیچگونه پیش‌بینی برای بازار لوازم خانگی امکان‌پذیر نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در خصوص قاچاق لوازم خانگی تصریح کرد: نمی‌توان قاچاق را به صورت علنی در بازار پیدا کرد؛ قاچاق اکثرا از طریق سایت‌ها و شبکه‌های مجازی انجام شده و در بازار و فروشگاه‌ها بسیار محدود است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هیچ شرکت گارانتی خارجی در ایران وجود ندارد. انجام هرگونه گارانتی برای کالاهای خارجی جعلی بوده و هیچ تعهدی وجود ندارد. به طور کلی تمام شرکت‌هایی که برای لوازم خانگی خارجی تعهدی را ارائه می‌دهند، بدون مجوز بوده و کار این شرکت‌ها تخلف و فروش کالای قاچاق است.

ابن‌الرضا بیان کرد: اگر قطعه‌ای از کالای خارجی خراب شود، هیچ‌گونه تعهدی وجود ندارد؛ به طور مثال اکنون قیمت برد یخچال و لباسشویی خارجی بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان است. به‌دلیل نبود تعهد خدماتی برای کالاهای خارجی، مردم ضرر و زیان خواهند دید.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد سخاطرنشان کرد: در صورت حذف قیمت‌گذاری دستوری، رقابت بین تولیدکنندگان لوازم خانگی و ایجاد شرایط بهتر از جانب آن‌ها فراهم خواهد شد. در حال حاضر قیمت‌گذاری دستوری برای بازار لوازم خانگی تعیین نشده که این امر سبب برگشتن قیمت کالا به قبل و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان و شرایط فروش بهتر شده است. همچنین تولیدکنندگان قیمت‌ کالاهای خود را به روز تغییر می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.