نشست خبری سالانه موزه‌ها و کتابخانه های چین توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین و انجمن موزه‌های چین و انجمن کتابخانه های چین در پکن برگزار شد.

نشست خبری موزه‌ها و کتابخانه های چین برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری سالانه موزه‌ها و کتابخانه های چین توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین و انجمن موزه‌های چین و انجمن کتابخانه های چین ۱۷ آگوست ۲۰۲۳ در پکن برگزار شد.

در این نشست، موضوع سالانه موزه‌های چین و کتابخانه های چین ۲۰۲۳، با عنوان «موزه‌ها و کتابخانه ها: فضاهای عمومی برای یادگیری و مشارکت» و برنامه‌های سالانه موزه‌های چین و کتابخانه های چین که اعم از نمایشگاه‌ها، برنامه‌های آموزشی، و رویدادهای فرهنگی است، اعلام شد.

از ۱ آگوست ۲۰۲۳، موزه Prince Gong و موزه Jingdezhen Imperial Kiln توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین، نمایشگاه ویژه «شکوفه‌های چهار فصل» چینی‌های سلسله مینگ از سایت سلطنتی Jingdezhen را در سالن Ledao برگزار شد.

در این نمایشگاه ۹۹ اثر هنری چینی‌های سلسله مینگ به نمایش گذاشته شد که از سایت سلطنتی Jingdezhen حفاری و بازسازی شده اند.

این نمایشگاه تاریخ، فرهنگ و ارزش هنری سایت سلطنتی Jingdezhen و موزه Prince Gong را با هنر و فرهنگ چینی‌های سلسله مینگ به نمایش می‌گذارد و با توجه به چهار فصل سال و با استفاده از چینی‌های سلسله مینگ با طرح‌های گل و گیاه و همچنین ظروف چای، شراب، گل و عطر، یک گفتگوی بین گذشته و حال و بین موزه Prince Gong و موزه Jingdezhen Imperial Kiln برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با سه موضوع «شکوفه‌های چهار فصل» ، «بوی گل» و «لذت تماشای گل» در سه سالن Ledao در موزه Prince Gong افتتاح شد. این نمایشگاه هر فصل را از طریق طرح‌ها و ظروف چینی سلسله مینگ به نمایش می‌گذارد، از جمله طرح‌های منحصر به فرد و گرانبهای گل‌های بهار، میوه‌های تابستان، گل‌های پاییز و گل‌های زمستان. این نمایشگاه همچنین انواع ظروف چای، شراب، گل و عطر را به نمایش می‌گذارد که با گل‌ها مرتبط هستند. این نمایشگاه آثار هنری منحصر به فردی از جمله انواع ظروف حشره خوار از دوران سلطنت Xuande و ظروف نقاشی شده با مرغ و گلدان از دوران سلطنت Chenghua را به نمایش می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.