خانم «کریستالینا جورجیوا» در سفر به چین و دیدار با مقامات این کشور، خواستار گسترش همکاری های دو طرف با هدف مقابله با چالش های مهم پیش روی جهان شد.

صندوق بین المللی پول خواستار همکاری با چین برای مقابله با چالش های جهانی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «کریستالینا جورجیوا»رئیس صندوق بین المللی پول روز جمعه (دهم شهریور) با «لی چیانگ» نخست وزیر چین،«هی لی فنگ» معاون نخست وزیر چین و «پان گونگ‌شنگ» رئیس بانک مرکزی خلق چین دیدار داشت.

جورجیوا که با لباس سنتی چینی ها در ملاقات هایش با مقامات چینی حاضر شد، گفت: در دیدار با نخست وزیر چین گفت وگوی سازنده ای داشتیم و صندوق بین المللی پول مایل به ادامه همکاری با دولت چین برای مقابله با مسائل مهم از جمله تغییرات اقلیمی و حمایت از کشور های در حال توسعه است.

لی هم در این دیدار تاکید کرد: اقتصاد چین درحال حاضر گسترش یافته و هماهنگی در راستای رشد اقتصاد در سیاست های اقتصادی افزایش یافته است.

وی افزود: پکن تلاش‌های بیشتری برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام خواهد داد.

جورجیوا در دیدار با «هی لی فنگ» معاون نخست وزیر چین نیز در خصوص چشم انداز اقتصاد جهان و چین تبادل نظر کرده اند.

هی تاکیدکرد که چین برنامه های مختلفی برای تولید محصولات با کیفیت برای زمان حال و آینده دارد که تضمین می کند که محصولات با کیفیتی صادر کنند.

رئیس صندوق بین المللی پول در دیدار با «پان گونگ‌شنگ» رئیس بانک مرکزی خلق چین هم گفت: مایل به توسعه همکاری ها با بانک مرکزی خلق چین برای حل چالش های پیش روی جهان هستیم .

دو طرف در این نشست در مورد وضعیت اقتصادی چین و جهان و همکاری های دوجانبه تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.