۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 911507

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: برای کاهش نرخ پارک حاشیه‌ای الیت در شهر مشهد تلاش می‌کنیم.

تلاش برای کاهش نرخ الیت در مشهد

به گزارش قدس خراسان، احمد آذرکیش ضمن اشاره به وضعیت پارک حاشیه‌ای شهر و نرخ‌های اعمال شده در سال جاری اظهار کرد: پایه و اساس مدیریت پارک حاشیه‌ای که از سال ۸۸ در مشهد انجام شد برای مدیریت در توقف‌های طولانی‌مدت بوده است که تعرفه آن در معابر حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای و همچنین پارکینگ‌های مکانیزه توسط شورای شهر بررسی و تصویب می‌شود.

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد درباره اجرا شدن مصوبه افزایش تعرفه افزود: افزایش تعرفه بر اساس تغییرنکردن قیمت پارک حاشیه‌ای در سه سال اخیر بوده است، اما نظر کارشناسی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی در این‌باره کاملا متفاوت بود و افزایش بالاتر از حد عرف نباید اعمال می‌شد؛ چرا که این موضوع سبب نارضایتی شهروندان می‌شود و علاوه بر آن، بارهای مالی و رفتاری فراوانی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند. از همین‌رو در تلاش هستیم تا بتوانیم با متقاعدکردن شورای اسلامی شهر مشهد به کاهش تعرفه پارکینگ حاشیه‌ای شهر مشهد اقدام کنیم.

مشوق برای توقف‌های کوتاه‌مدت

وی بیان کرد: در معابر حاشیه‌ای نرخ باید به‌گونه‌ای تعریف شود که ضمن بازدارندگی در توقف‌های طولانی‌مدت برای توقف‌های کوتاه نیز مشوق‌هایی پیش‌بینی شود که این موضوع اعمال نشده است. به عنوان نمونه تعرفه و اعمال آن باید به‌گونه‌ای باشد که همچون گذشته برای توقف زیر نیم ساعت مشوق وجود داشته باشد و هزینه پارک حاشیه‌ای پس از نیم ساعت توقف اعمال شود تا شهروندان به پارک خودرو زیر نیم‌ساعت بیشتر توجه داشته باشند.

یکپارچی پارکینگ‌های شهری

آذرکیش درباره واگذاری پارکینگ‌ها به بخش خصوصی که در چند سال اخیر انجام شده است، گفت: یکی از اهداف تأسیس شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، یکپارچگی درمدیریت پارکینگ‌ها در شهر بوده است، اما با واگذاری پارکینگ‌ها به بخش خصوصی تبعات مختلفی از جمله حذف نیروی انسانی زیرمجموعه این شرکت و نارضایتی مردمی را شاهد بوده‌ایم. در این راستا در تلاش هستیم تا دوباره با مدیریت پارکینگ‌ها به وسیله شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی، شاهد یکپارچگی در این بخش باشیم.

جلوگیری از توقف‌های غیرمتعارف

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در ادامه درباره کاهش تعرفه پارک در برخی از معابر حاشیه‌ای نیز گفت: در برخی از مناطق شهری به‌ویژه مناطق حاشیه شهر و مناطق کم رفت‌وآمد ضرورتی در مدیریت پارک حاشیه نیست و باید مدیریت توقف را به شهروندان واگذار کنیم، اما در بعضی مناطق از جمله مناطق هسته مرکزی باید نظارت بیشتر داشته باشیم تا توقف‌های غیرمتعارف انجام نشود.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.