یک کارشناس عراقی تاکید کرد که درگیری‌های اخیر میان قسد و عشایر دیرالزور با دخالت آمریکا و پس از گسترش نفوذ آن آغاز شدند.

کارشناس عراقی: آمریکا عامل تشدید فتنه در دیرالزور سوریه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، صادق عبدالله، کارشناس امنیتی امروز شنبه در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق تاکید کرد که آمریکا عامل تشدید فتنه در دیرالزور سوریه است.

صادق عبدالله با اشاره به اینکه درگیری‌های اخیر قسد با عشایر در دیرالزور توسط آمریکا و پس از گسترش نفوذش و اعمال فشار در زمینه‌های مختلف آغاز شدند، اظهار کرد: قسد هم‌پیمان مهمی برای واشنگتن در سوریه بوده و مهم‌ترین ابزار آن برای اجرای برنامه‌های ژئوپلتیک است.

این کارشناس امنیتی در ادامه گفت: قسد از رویکرد خشن نیروهای عشایر دیرالزور با وجود تسلیحات اندکی که نسبت به آنها در اختیار دارند، غافلگیر شد، واشنگتن نیز انتظار آنچه را در حال وقوع است، نداشت، همچنین نتایج حاکی از این است که خشم مردمی گسترده‌ای مستقیما علیه قسد و آمریکا وجود دارد که می‌تواند به آغاز درگیری در دیگر مناطق منجر شود.

او افزود: اینکه قسد برخی مناطق در دیرالزور را از دست بدهد، به معنی آن است که ما با تغییرات مهمی در سوریه مواجه هستیم که بزرگترین بازنده آن آمریکا خواهد بود و چه بسا در هفته‌های آتی شاهد آغاز درگیری‌هایی در دیگر مناطق تحت کنترل آمریکا باشیم.

 از چند روز قبل در دیرالزور درگیری‌های شدیدی میان نیروهای قسد و نیروهای عشایر آغاز شده و خبرهایی از کشته شدن ده‌ها تن در این درگیری‌ها و منع رفت‌وآمد در این شهر منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.