یک روزنامه سودانی از سفر رئیس شورای حاکمیتی این کشور به قطر در اواخر هفته جاری خبر داد.

درگیری‌های جدید در خارطوم/ سفر ژنرال برهان به قطر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، ژنرال « عبدالفتاح برهان » رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده ارتش این کشور سه شنبه هفته گذشته به قاهره رفت و با رئیس جمهور مصر درباره جدیدترین تحولات سودان و گسترش روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد.

از ۲۶ فروردین ماه گذشته که نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شروع شده‌، این اولین سفر ژنرال« عبدالفتاح برهان » به خارج از مزرهای سودان بود.

منابع آگاه در قطر به روزنامه سودان تریبون گفتند: ژنرال « عبدالفتاح برهان » رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان ۶ ستپامبر ( ۱۵ شهریور) به دوحه سفر می‌کند.

به گفته این منابع، در این سفر ژنرال برهان با مقامات بلندپایه قطر درباره جدیدترین تحولات مربوط به نبرد ارتش با نیروهای واکنش سریع در خارطوم و ایالت‌های دارفور و کردفان گفت‌وگو خواهد کرد.

انتظار می‌رود در این سفر رئیس شورای حاکمیتی سودان، موضع ارتش در قبال نبرد جاری با نیروهای واکنش سریع را  به اطلاع مقامات دوحه برساند.

همچنین ژنرال برهان تاکید خواهد کرد : ارتش با نیروهای واکنش سریع همچون نیروهای شورشی که خواهان رسیدن به قدرت هستند، رفتار خواهد کرد.

این دومین سفر رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان به خارج از مرزهای این کشور است و انتظار می رود در سفر ژنرال برهان به دوحه،  وی تواقفی در پایتخت سودان جنوبی داشته باشد.

خبر سفر ژنرال برهان به قطر در حالی منتشر شد که شهروندان خارطوم صبح امروز با صدای انفجار بمب و خمپاره از خواب برخاستند.

ارتش و نیروهای واکنش سریع بار دیگر با سلاح‌های سبک و سنگین در مناطق جنوبی پایتخت با یکدیگر درگیر شدند و دود ناشی از انفجارها به هوا برخاست.

جنگنده‌های ارتش مواضع نیروهای واکنش سریع را در شرق و مرکز ام درمان ( طرفی غربی رود نیل مقابل خارطوم )  بمباران کردند.

درگیری امروز پس از دو روز آرامش از سرگرفته شد. ارتش سودان می‌کوشد خط پشتیبانی نیروهای واکنش سریع که از غرب سودان شروع و با عبور از ام درمان به منطقه بحری و خارطوم می‌رسد،  قطع کند. این درحالی است که نیروهای واکنش سریع می‌کوشند منطقه نظامی و راهبردی « شجره » در جنوب خارطوم را به تصرف خود درآورند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.